Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zajíždění místních Mohelnici nečeká, z nové části R35 budou dva sjezdy

  6:52aktualizováno  6:52
Mohelničtí se mohou radovat, po protestech radnice si totiž město, které je jedním z nejdůležitějších dopravních uzlů na trase, vymohlo dva sjezdy z plánované rychlostní silnice R35. V původních plánech se počítalo pouze s jednou přípojkou a část lidí i firem by si tak musela zajíždět i několik kilometrů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jan Vaca, iDNES.cz

„Ministerstvo životního prostředí spolu s ministerstvem dopravy došlo k závěru, že město Mohelnice bude připojeno na R35 dvěma mimoúrovňovými křižovatkami (MUK),“ píše se v oficiálním prohlášení. Podle tohoto zadání připravuje projekční kancelář vyhledávací studii. Počítá se s mimoúrovňovou křižovatkou Sever a Jih.

„Důvodem takového rozhodnutí je připojení stávající silnice I. třídy v prostoru města a specifické podmínky včetně umístění průmyslové zóny,“ vysvětlil projektant Milan Koloušek.

Starostu Mohelnice Pavla Kubu rozhodnutí potěšilo, dva sjezdy považuje za nutnost.

„Původní řešení s jedním sjezdem vůbec nereflektovalo požadavky lidí a velkých firem v průmyslové zóně. Řada obyvatel Mohelnice a okolí by si úplně zbytečně při cestě do Olomouce zajela i o šest kilometrů. A také bychom se nezbavili těžké kamionové dopravy jezdící přes část města ze zdejších průmyslových firem. Nové řešení dvou sjezdů do města tohle napravuje,“ sdělil Kuba s tím, že na nutnost změn důrazně upozorňoval.

„Důvody byly velmi pádné, takže s prosazením nakonec nebyl zásadní problém,“ pochvaluje si.

Přidání sjezdu využijí kromě obyvatel i místní velké firmy

Severní přípojka bude řešit křížení R35 z Mohelnice do Čech a rychlostní komunikace na Šumperk, jižní potom sjezd do města a nájezdy na Loštice, Uničov a také vjezd do průmyslové zóny.

Změnu oceňují velké mohelnické firmy působící v průmyslové zóně: Hella, Montix nebo Siemens.

„R35 jednoznačně zrychlí a zlepší dopravu do Čech a napojení mimoúrovňovou křižovatkou umožní plynulejší dopravu a uleví také městu od těžké kamionové dopravy proudící z firmy a naopak,“ uvedl ředitel mohelnického závodu Siemens Pavel Pěnička.

Dva nájezdy si pochvalují i lidé. Pro jižní část města a obce okolo bude lepší jižní MUK, pro zbytek města pak severní část.

„Už se těším, až pojedu na Hradec Králové po pořádné silnici bez zbytečných omezení. Je dobré, že se vyřešily i nájezdy. Já konkrétně bych využíval ten jižní, protože to je úspora tak čtyř pěti kilometrů. Jenom je škoda, že R35 ještě hodně dlouho nebude hotová,“ řekl například Martin Vaňourek z Mohelnice.

Úsek kolem Mohelnice přijde na řadu jako poslední

Kdy se začne úsek kolem Mohelnice stavět, totiž zatím není jasné. „Na první dva úseky ve směru od Hradce Králové na Mohelnici dojde v příštím roce na podzim, další dva budou zahájeny v roce 2019,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký. Podle plánů ŘSD přijde úsek ze Starého Města do Mohelnice na řadu jako poslední.

„Zatím není jasné, kdy bude úsek Staré Město - Mohelnice zahájen, protože na něj ještě nebyla zpracována studie vlivu na životní prostředí EIA,“ doplnil Studecký.

„Při tempu výstavby, jaké je u nás obvyklé, očekávám dokončení někdy kolem roku 2030,“ míní například mohelnický starosta.

R35 bude páteřní komunikací spojující Čechy a Moravu, má být alternativou k přetížené dálnici D1. Bude dlouhá přes 260 kilometrů, povede z Liberce přes Turnov, Hradec Králové, Mohelnici a Olomouc do Lipníku nad Bečvou, kde je zajištěno dálniční spojení na Ostravu.

Z celého tahu R35 je v provozu několik nenavazujících částí. Nejstarším hotovým úsekem je úsek Mohelnice - Olomouc. Dostavba chybějícího úseku z Mohelnice na Hradec patří nyní mezi nejvyšší priority v současných plánech na dokončení české dálniční sítě. Podle průzkumů zde totiž v roce 2040 má jezdit 30 až 50 tisíc aut denně.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.