Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při nákupu nových sanitek záchranky rozhodne cena, nejnižší nabídl Ford

  14:08aktualizováno  14:08
Tendr na dodavatele dvaceti sanitek pro záchrannou službu Olomouckého kraje, který vzbudil u zástupců několika automobilek pochybnosti, zda není ušitý na míru vozům Volkswagen, spěje do finále. Do soutěže za několik desítek milionů korun se nakonec přihlásili tři prodejci, nejnižší cenu nabízí dealer Fordu.
Olomoucký kraj vybírá nové sanitky. Budou jimi dosud hojně využívané Volkswageny Transporter, nebo Fordy Transit. Ilustrační snímek

Olomoucký kraj vybírá nové sanitky. Budou jimi dosud hojně využívané Volkswageny Transporter, nebo Fordy Transit. Ilustrační snímek | foto: HZS Olomouckého kraje

O dodavateli sanitek by měl zadavatel soutěže, jímž je Olomoucký kraj, rozhodnout začátkem května. Podle informací MF DNES dva prodejci vozů Volkswagen Transporter nabízejí kraji sanitky a další vybavení vozů záchranky za 66,3 milionu korun a za 66,7 milionu bez DPH.

Dealer Fordu se do soutěže přihlásil s modelem Transit a cenou necelých 65 milionů bez DPH. Právě cena by přitom měla hrát při posuzování nabídek hlavní roli.

„Základním hodnoticím kritériem pro zadání veřejné zakázky je nejnižší nabídková cena,“ píše se v zadávací dokumentaci tendru.

Hejtmanství se k nabídkám nevyjádřilo s odkazem na zákon o veřejných zakázkách.

„Obsah nabídek je předmětem posuzování a hodnocení jmenovanou hodnoticí komisí. Ta je vázána mlčenlivostí ke skutečnostem, které se v rámci činnosti komise dozví. Zadavatel nebude sdělovat žádné informace související s posouzením a hodnocením nabídek,“ uvedla mluvčí krajského úřadu Kamila Navrátilová s tím, že o vítězi tendru by měla rozhodnout krajská rada 7. května.

Tendr čelil kritice, že je ušit na míru vozům Volkswagen

Soutěž na dodavatele sanitek v minulosti kritizovalo několik zástupců prodejců aut. Pozastavovali se například nad požadavky na mechanickou uzávěrku diferenciálu a na rozměr pneumatik a ráfků, který byl podle Fordu přímo opsaný z ceníku Volkswagen Transporter. Tyto věci hejtmanství v lednu, dva dny poté, co MF DNES zveřejnila námitky, z podmínek soutěže vypustilo (více čtěte zde).

„Zadávací kritéria jsme se rozhodli upravit z vlastního podnětu na základě poznatků a zkušeností jiných krajů. Nikoliv kvůli informacím v tisku,“ řekl tehdy šéf zdravotnické záchranné služby Ivo Mareš.

Nové sanitky, které kraji dodá vítěz tendru, nahradí téměř polovinu flotily záchranky čítající 44 aut s majákem. Nejstarším sanitkám, které zdravotníci mají, je devět let. Průměrný věk aut ve flotile je ovšem nižší, činí 5,3 roku.

„Při běžném užívání automobilu pět let asi není moc. U sanitek je tomu ale jinak. Řidiči sanitní vozy prostě nemůžou šetřit, musejí být na místě co nejrychleji. Motory u našich automobilů odcházejí už po čtyřech letech ostrého provozu. Extrémně namáhány jsou i tlumiče, kola. Auta dostávají opravdu na frak,“ řekl už dříve Mareš.

O opotřebení sanitních vozů svědčí podle něj i údaje na tachometru. Sanitky záchranářů z Olomouckého kraje mají v průměru najeto 193 tisíc kilometrů, což odpovídá více než šestatřiceti tisícům kilometrů za rok.



Témata: Olomoucký kraj




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.