Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po opravě je křižovatka podle starosty nebezpečnější, žádá zpět svodidla

  5:51aktualizováno  5:51
Cílem oprav silnic je větší komfort a bezpečí, ve Špičkách na Hranicku se ale podle místního starosty Vladimíra Zamazala stal pravý opak. Po loňské rekonstrukci je křižovatka mnohem nebezpečnější než dříve. Už měsíce proto volá po nápravě.

Křižovatka u Špiček na Hranicku je podle starosty po opravě mostku nebezpečná. Žádá vrácení všech svodidel, lepší značení a zákaz předjíždění. | foto: Tomáš Frait, MF DNES

Křižovatka silnice třetí třídy ze Špiček s hlavním tahem I/35 mezi Hranicemi a Valašským Meziříčím byla loni kvůli opravě mostku na hlavním tahu na nějaký čas zrušená. Řidiči místo objížděli po provizorní cestě poblíž. Když práce skončily, Ředitelství silnic a dálnic, kterému silnice patří, křižovatku obnovilo.

Jenže podle místních je z ní kvůli chybějícím svodidlům a bílé čáře podél krajnice na nájezdu spíše zrádná past na řidiče. Například starosta Zamazal proto křížení silnic stále považuje za provizorium.

„Křižovatka nebyla zpětně osazená svodidly, ale pouze patníky, které pravidelně připomínají pokácený les. Při snížené viditelnosti a oslnění protijedoucími vozidly je problém do křižovatky správně najet. I ty patníky tam dali až po mých urgencích,“ popsal Zamazal. Než se u silnice objevily patníky s reflexními štítky, skončilo podle něj několik aut v příkopu.

„Víte, kolik místních lidí se na mě obrátilo? Nejsem odborník na dopravu, jsem však řidič, kterého současný stav přivádí do nebezpečných situací,“ doplnil starosta.

Zpomalte auta a zakažte předjíždění, žádají Špičky

Křižovatka je v provozu od loňského podzimu. Křížení silnic přitom nevyužívají pouze místní lidé, slouží také pro nákladní auta zásobující v posledních měsících nedalekou stavbu na železničním koridoru.

Problematická křižovatka

Obec Špičky proto prosazuje i to, aby státní podnik spolu s policií přidal další opatření, která umožní bezpečné odbočování jak na vedlejší, tak na hlavní silnici. Chce, aby před křižovatkou museli řidiči zpomalit a měli také zakázáno zde předjíždět.

„Auta křižovatkou běžně projíždějí rychlostí 110 až 120 kilometrů v hodině a někteří řidiči tu i předjíždějí. Nechápu, proč sem nedali plnou čáru. Z vedlejší silnice na hlavní vyjíždějí kamiony se štěrkem, divím se, že se tu ještě nic nestalo,“ pronesl starosta.

Zástupci státního podniku Ředitelství silnic a dálnic byli po starostových urgencích na obhlídce křižovatky spolu s policejním dopravním inženýrem.

„Pokud jde o svodidla, neshledala policie na křižovatce nic nebezpečného. Každopádně proběhne ještě jedno jednání i za účasti starosty. Na jeho základě se může ještě nějaká úprava udělat,“ uvedl Zdeněk Jemelka z Ředitelství silnic a dálnic.

Zájem médií, pak schůzka. A starosta už je optimistou

Tentýž den, kdy se o křižovatku začala zajímat MF DNES, pozvalo ŘSD starostu Zamazala přímo na místo. Schůzka se uskutečnila už za dva dny.

Zdeněk Jemelka se od té doby nechce k případu vyjadřovat s odůvodněním, že situaci nebude řešit přes média.

Dopravní inženýr policie Petr Šenk byl sdílnější jen o trochu více: „Na místě jsme byli, křižovatku jsme posoudili a navrhli nějaká opatření, která jsou ve fázi projednávání.“

Starosta Vladimír Zamazal ale odcházel ze schůzky s optimismem. „Ze šetření na místě vyplynulo, že na silnici první třídy by měla být snížená rychlost i souvislá čára. Odpovědní lidé také prověří, zda v křižovatce byla svodidla na obou stranách,“ popsal starosta, který je přesvědčený, že věci se daly do pohybu hlavně proto, že se o případ začala zajímat média.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.