Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Křižovatka u Lipníku nad Bečvou obsadila čelo černého žebříčku nehod

  16:57aktualizováno  16:57
Křižovatka u Lipníku nad Bečvou, zatáčka ve Filipovicích či úsek obchvatu Olomouce nedaleko kruhového objezdu. Co tato místa spojuje? Podle statistik jde o jedny z nejrizikovějších míst na českých silnicích.

Analýzu nejrizikovějších míst sestavila pojišťovna Allianz z veřejně přístupné databáze s lokalizací všech dopravních nehod evidovaných policií.

Podmínkou pro zařazení konkrétního místa do statistiky byly alespoň dvě na sobě navzájem nezávislé nehody, jejichž následkem byli vážně zraněni nebo usmrceni lidé, a mezi kterými nebyla vzdálenost větší než 100 metrů.

Při srážkách zemřeli dva lidé

"Nejrizikovějším místem vůbec se ukázala být křižovatka silnic I/47 a II/637, kam se řidiči dostanou po výjezdu z centra Lipníku nad Bečvou ulicí Na Horecku směrem na městskou část Trnávka. V posledních třech letech se zde stalo sedm vážných nehod," uvedl mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Fotogalerie

Při srážkách zde zemřeli dva lidé, devět jich utrpělo těžká zranění a třináct lehká. Celkově zde navíc bylo nehod ještě mnohem víc, naštěstí se ale obešly bez vážnějších následků.

Křižovatka se přitom stala rizikovou relativně nedávno. V místě totiž vedla třicet let jen hlavní cesta z Lipníku do Velkého Újezdu, v roce 2006 ji ale protnul nový obchvat a změnil přednost v jízdě. A to je, navzdory výraznému značení, pro řidiče problém.

"Úsek byl už od první vteřiny velmi nebezpečný. Já sám, když jedu kolem, si dávám velký pozor a rozhlížím se, protože nemám jistotu, kdo do mě vrazí," poznamenal už dříve starosta Lipníku Miloslav Přikryl.

Podobně to vidí i dopravní expert a koordinátor BESIP pro Olomoucký kraj Miroslav Charouz.

"Křižovatka u Lipníku byla kritizována hned v počátku její výstavby, bohužel marně. Jakmile je rozhodnuto o zásadní změně přednosti v jízdě, vždy vyvstane známý problém laicky nazývaný jízda po paměti. Psychologicky se jedná o náročný proces změny v myšlení řidičů, jehož výsledek je velmi nejistý. Nejvhodnějším řešením je v tomto případě pečlivě promyšlená stavba okružní křižovatky."

Ředitelství silnic a dálnic už proměnu křižovatky skutečně chystá. "Nyní připravujeme detailní projektovou dokumentaci, která poslouží jako podklad pro vypsání výběrového řízení. Se samotnou přestavbou bychom rádi začali už v létě, aby okružní křižovatka byla ještě v roce 2014 otevřena. Náklady předběžně odhadujeme maximálně na 20 milionů korun," nastínil ředitel olomoucké krajské správy ŘSD Martin Smolka.

Nebezpečná je i zatáčka ve Filipovicích či objezd u Olomouce

Na seznamu dvaceti nejnebezpečnějších míst na silnicích Česka ale není křižovatka "Na Horecku" jediným zástupcem regionu.

Na osmém místě se objevila zatáčka na zrekonstruované části silnice přes Červenohorské sedlo ve Filipovicích, místní části Bělé pod Pradědem. Cesta se po opravách stala oblíbeným místem vyjížděk motorkářů. Za poslední tři roky se zde stalo už deset nehod. Z toho čtyři vážné, při kterých dva lidé zemřeli a dva se těžce zranili.

"Za tento nehodový úsek si mohou jednoznačně řidiči, zejména motorkáři, sami. Nový povrch není možné považovat za závodní dráhu, už proto, že zde nejsou únikové zóny a v případě pádu jezdec končí ve svodidlech nebo dopravním značení, bohužel s tragickými následky," míní Charouz.

Také policie potvrzuje, že hlavním problémem je zde chování řidičů, respektive motorkářů.

"Je zde velmi ostře točivá zatáčka a motocyklisté sem dojíždějí ve značné rychlosti, kterou nemusí zvládnout a skončí ve svodidlech," uvedl vedoucí dopravního inspektorátu Jeseník Josef Rábek.

Policisté se podle něj snaží na tento úsek zaměřovat, k čemuž dostali k dispozici i služební motorku.

Na čtrnáctém místě žebříčku je pak místo na obchvatu Olomouce nedaleko kruhového objezdu u Globusu.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.