Autobusy olomouckého Dopravního podniku

Autobusy olomouckého Dopravního podniku | foto: Petr Janeček, MAFRA

Noční autobus v Olomouci mění trasu, obslouží Povel, vynechá Hodolany

  • 1
Olomoucká noční autobusová linka číslo 50 mění trasu. Od 11. prosince bude spoj nově obsluhovat 36 zastávek, autobus bude mimo jiné zajíždět i na sídliště Povel a Nové Sady. Z trasy naopak vypadly zastávky v Pavlovičkách a Hodolanech.

"K 11. prosinci plánujeme větší změnu jízdních řádů. Mimo to jsme sem zahrnuli také novou trasu pro noční spoj číslo padesát. Nově se vyhne městským částem Pavlovičky a Hodolany, místo nich obslouží jižní sídliště na Nových Sadech a Povlu," uvádí mluvčí olomouckého Dopravního podniku Magdaléna Kopřivová.

Kromě konkrétních zastávek se pak změní i časy, v nichž bude autobus vyjíždět. Nový jízdní řád s číslem 50 se objeví na 36 zastávkách.

Zastávky noční linky číslo 50

Tabulový vrch, Okružní, Hraniční, Pionýrská, Fakultní nemocnice, Hotelový dům, Povel - škola, U kapličky, Jižní, Slavonínská, Nové Sady - žel. zast., U Rybářského stavu, U Učiliště, Nové Sady - sokolovna, Rooseveltova, Tržnice, Okresní soud, Náměstí Hrdinů, Prior, Náměstí Republiky, U Dómu, Žižkovo náměstí, U Bystřičky, Kosmonautů, Vejdovského, Envelopa, Tržnice, Okresní soud, Náměstí Hrdinů, Palackého, Nádraží město, Šibeník, Pražská, U Kovárny, Hřbitovy, Neředín - krematorium.

Za změnou trasy nočního spoje, po níž již na začátku tohoto roku při její obnově volali například ekologové z Hnutí Duha, stojí průzkum její vytíženosti. "Ta byla na Pavlovičkách minimální. Se sledováním noční linky však samozřejmě nekončíme," doplňuje za odbor dopravy na olomouckém magistrátu Jana Dokoupilová.

Další průzkumy a poté případné změny na seznamu nočních zastávek nevylučuje ani náměstek Ivo Vlach. "Nebude to samozřejmě hned, lidé si musí na nové nastavení trasy nejprve zvyknout," přemítá náměstek.

Linka 50 se do ulic vrátila letos v lednu kvůli tlaku lidí. Těm se nelíbilo, že Dopravní podnik kvůli úsporám zrušil dosavadní trojici nočních spojů. Hnutí Duha, kde se stížnosti Olomoučanů hromadily, již tehdy upozorňovalo, že se "padesátka" právě Povlu a Novým Sadům nelogicky vyhýbá.

"Tamní sídliště patří k nejlidnatějším částem města, takže je určitě dobře, že autobus již bude tyto lokality obsluhovat. Přesto však zůstávají v noční dopravní obslužnosti města mezery," zamýšlí se iniciátorka obnovy nočních linek Simona Horká.

Horká je přesvědčená o tom, že by noční Olomouc jako stotisícové krajské město plné kulturního dění a studentů měla obsluhovat ještě jedna další linka: "Obyvatelé Lazců, Hejčína a Holice či okrajových částí města jako Svatý Kopeček nemají v noci žádné spojení."

O tom, zda se v budoucnu další pozdní spoj objeví, rozhodne především to, zda se na něj najdou peníze. "Teď to neplánujeme," komentuje linku Vlach.