Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Olomouc už má pro novou trať vybrané tramvaje i návrhy jmen zastávek

  12:29aktualizováno  12:29
Nová olomoucká tramvajová trať, která povede přes vznikající Galerii Šantovka na sídliště Nové Sady, už dostává jasnější obrysy. Na stole jsou například mimo jiné i pracovní názvy jejích prvních zastávek. Dopravní podnik už také uzavřel výběrové řízení na nákup čtrnácti nových tramvají.

Vizualizace leteckého pohledu na novou olomouckou tramvajovou trať přes Galerii Šantovka na sídliště Nové Sady v místě odbočky ze stávající tratě u tržnice. | foto: Galerie Šantovka

Stavbu první fáze tramvajové trati na Nové Sady vedení města oficiálně spustilo na konci minulého týdne, ve skutečnosti se na ní ale v okolí Mlýnského potoka už několik týdnů pracuje. Olomouc počítá s tím, že povede přes tři nové zastávky.

Vizualizace nové tratě

"Pracovní názvy jsou Šantovka, V Kotlině a Trnkova. Může vzniknout i další zastávka, a to na začátku napojení trati na Velkomoravskou ulici. Podmínkou je, že v tamní rozvojové zóně vznikne další obytná zástavba," shrnul mluvčí stavby nové tratě Michal Folta.

Debaty se v tuto chvíli vedou i o čísle, jenž nová linka na jih města získá. "Ve hře je více variant, nabízí se například číslo tři," popisuje Folta. K Trnkově ulici budou tramvaje jezdit už na jaře 2014, další část trati povede na křižovatku ulic Schweitzerova a Družební.

Kromě kolejí už jsou vyřešeny i nové tramvaje. Dopravní podnik výběrové řízení na jejich nákup uzavřel minulý týden v pátek. Za více než tři sta milionů korun chce koupit čtrnáct nových vozů s dveřmi po obou stranách. Prvních šest má dostat do konce června 2013.

Zhruba čtvrt miliardy korun přitom půjde na stavbu trati ze švýcarských fondů. Vedení Olomouce však bylo do poslední chvíle napjaté, zda dotaci vůbec získá. Hnutí Duha totiž Švýcary upozornilo na své pochybnosti o tom, že město dostatečně posoudilo všechny možnosti, kudy by tramvaje na Nové Sady mohly jezdit.

Ekologové prosazovali variantu přes Polskou a Rooseveltovu ulici, magistrát trval na trati přes Šantovku. Zaštiťoval se územním plánem, při jehož vzniku obě možnosti porovnal (více čtěte zde).





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.