Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přímý vlak do Koutů i autobus k továrně. Nové jízdní řády přinesou změny

  16:52aktualizováno  16:52
Přímé vlaky z Nezamyslic přes Olomouc do Koutů nad Desnou i nový autobusový spoj šitý na míru zaměstnancům uničovského podniku Miele. To jsou novinky, se kterými počítá jízdní řád, který začne platit na konci roku. Lidé nyní mají možnost chystané změny připomínkovat.

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

Nový jízdní řád, který nyní připravuje Koordinátor Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (KIDSOK) ve spolupráci s dopravci a samosprávami, vylepšuje jak autobusové, tak vlakové spoje v regionu. V platnost vstoupí 10. prosince a cestující se jím budou řídit až do poloviny prosince 2017. KIDSOK teď sbírá připomínky a návrhy lidí k chystaným změnám a spojům.

„Co se týká navržených změn, většina jsou pouze minutové posuny, aby doprava lépe navazovala,“ přiblížil ředitel KIDSOKu Jaroslav Tomík.

Přímé spojení z Hané až do Jeseníků

Zdaleka největší novinka čeká železnici a pomůže nejen turistům, ale také lidem cestujícím do zaměstnání.

„Nedávno byla dokončena elektrizace trati Šumperk - Kouty nad Desnou v podhůří Jeseníků, takže od platnosti nového jízdního řádu připravujeme přímé vlaky mezi Nezamyslicemi a Kouty nad Desnou,“ uvedl Tomík. Dříve spojení elektrickými lokomotivami nebylo možné právě kvůli neelektrifikované trati ze Šumperka do podhůří Jeseníků.

Už v zimě tak mohou hlavně lyžaři z jižní části Olomouckého kraje využít železnici až do zimního střediska v Koutech nad Desnou bez přestupu. Naopak lidé žijící v údolí Desné uvítají přímý spoj ve směru na Olomouc a Nezamyslice k lepší dopravě do zaměstnání.

Podle Tomíka je už pouze otázkou domluvy, zda začne změna platit od 10. prosince, nebo až od začátku příštího roku.

„Jde o to, že na regionální trati Šumperk - Kouty nad Desnou patřící Svazku obcí údolí Desné zajišťoval dopravu privátní dopravce Arriva, zatímco na trati ze Šumperka do vnitrozemí už České dráhy. Arrivě končí smlouva koncem roku, takže bude záležet, zda se dohodneme na jejím ukončení v dřívějším termínu,“ vysvětlil Tomík.

Lidé pošlou každoročně až dvě stovky připomínek a návrhů

Nový jízdní řád pamatuje také na lidi dojíždějící od uničovského závodu Miele, který patří k největším zaměstnavatelům v Olomouckém kraji. Pro zaměstnance jezdící na noční směnu ze širokého okolí navrhl KIDSOK autobus.

„Vzhledem ke křížení na jednokolejné trati nemůžeme posunout vlak na pozdější dobu, takže přijíždí po půl desáté večer, což je pro zaměstnance brzy. Autobusy budou jezdit tak, aby nemuseli zbytečně čekat,“ popsal Tomík. Doplnil, že jde o dočasné řešení.

Prohlédněte si všechny návrhy nových jízdních řádů

„Tato změna bude jen přechodná, do doby, než dojde k plánovaným úpravám na trati, které umožní vlakům se vyhnout,“ vysvětlil Tomík.

KIDSOK nyní přijímá připomínky k chystaným změnám. Očekává, že se jich sejde obdobné množství jako v předchozích dvou letech, tedy kolem dvou stovek.

„Lidé se ptají, zda by bylo možné zajistit přípojné spoje k vlakům RegioJet nebo Leo Express, takže i tuto záležitost se budeme snažit řešit. Naplánovaná jsou ještě jednání s dopravci a samosprávami. V průběhu srpna chceme mít k jízdním řádům vše uzavřené,“ uzavřel šéf KIDSOK Tomík.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.