Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nové rychlíky InterPanter nabízejí pohodlí, zásuvky i wi-fi

  13:51aktualizováno  13:51
Názvem odkazuje na šelmu a také se podle toho na kolejích chová. Tichý rozjezd, rychlá akcelerace, maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu. Nová vlaková souprava InterPanter, která je určená pro dálkovou dopravu, svezla ve středu dopoledne první cestující a vyzkoušel ji i redaktor MF DNES.

Nový vlak vyrazil na trať mezi Olomoucí a Brnem, po které InterPantery budou od zavedení nového jízdního řádu, tedy od poloviny prosince, jezdit standardně.

České dráhy si pořídí od Škody Vagonky celkem čtrnáct nových souprav. Na první pohled přitom připomínají svého staršího bratra, vlak RegioPanter.

Kde vyjedou InterPantery

Nové elektrické jednotky InterPanter budou s novým jízdním řádem nasazeny na rychlíkovou linku R 13 z Olomouce přes Přerov, Otrokovice a Břeclav do Brna a na jaře 2016 také na linku R 19 z Prahy do Pardubic, České Třebové, Svitav, Blanska a Brna.

Jakožto laik se proto ptám na rozdíly generálního ředitele Škody Transportation Tomáše Ignačáka.

„Pokud pominu technická řešení, tak toho, čeho si možná všimne i laik, je nižší počet dveří. InterPanter má pouze jedny uprostřed, tedy uprostřed každého vozu. Důvodem je fakt, že jednotky pro dálkovou dopravu nebudou zastavovat tak často jako RegioPantery, výměna cestujících tudíž nebude tak velká,“ popisuje Ignačák.

Díky nové přepážce na cestující z otevřených dveří netáhne

Pojďme ale dovnitř rychlíku. Prvního rozdílu oproti regionální verzi si člověk všimne hned za „hlavním“ vstupem do vagonu. Takzvaný nástupní prostor oddělují od míst k sezení skleněné dveře, které v RegioPanterech nejsou.

Pohled do nových rychlíků

Šéf Škody Transportation novinku vysvětluje tím, že díky přepážce nedochází v prostoru pro sezení k výraznému zhoršení „klimatické pohody cestujících“.

Zjednodušeně řečeno, že na vás na zastávkách netáhne otevřeným prostorem. A naopak v létě člověk zůstává ukrytý v chládku klimatizace, kterou jsou vybavené všechny vozy nového rychlíku. To, jak moc je systém chlazení výkonný, ale vzhledem k ročnímu období nyní posoudit nešlo.

Pro cestující, kteří jsou nuceni jezdit vagony s tuhými koženkovými sedačkami, je posezení v InterPanteru příjemným překvapením. Nejenže jsou jeho sedadla ergonomická, v první třídě se dají i polohovat. Prostor pro nohy je z mého pohledu docela slušný, nejsem ale žádný čahoun.

Vlak má zásuvky i wi-fi, problémem mohou být velká zavazadla

Pasažéry, kteří cestující sólo, potěší poměrně slušný počet singl sedaček, kupé pro osm v InterPanteru nenajdete. Na druhou stranu mám ale pocit, že v klasických rychlíkových vagonech bylo nad hlavami cestujících více místa pro zavazadla. Objemnou krosnu nebo kufr musí cestující v InterPanteru nechat v prostorech k tomu vyčleněných. Ne každý na ně ovšem ze svého místa dohlédne.

Hlavně u mladých zřejmě bude nová souprava bodovat zásuvkami pro dobití mobilních telefonů, tabletů či notebooků, pasažéři je najdou pod svými sedadly. A především pak bezdrátovým připojením na internet.

O wi-fi se zajímám ještě před odjezdem vlaku z olomouckého nádraží. Signál mi mobilní telefon hlásí velmi silný, během zhruba půlhodinové cesty do Hulína zaznamenávám dva krátké výpadky. Surfování tedy poměrně bez problémů.

Osobně oceňuju také audiovizuální informační systém, který hlásí a na monitorech zobrazuje mimo jiné informace o následující zastávce. Za zmínku určitě stojí i dojem z jízdy - drcání a hluk skutečně o poznání menší, než na co jsme zvyklí. A hlavně - nic nevrže.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.