Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákaz vjezdu. Na projížďku centrem Olomouce mají kamiony už jen pár dní

  5:53aktualizováno  5:53
Torzo ambiciózního plánu na vytlačení kamionů z Olomouce se příští týden promění ve skutečnost. Centrem nebudou moci projíždět nákladní vozy s hmotností nad šest tun. Tranzitní doprava nebude smět za ulice Velkomoravská, Litovelská či Komenského. Původně se počítalo se zákazem pro celé město.

Ilustrační snímek | foto: Libor TeichmannMF DNES

Už teď dělníci v ulicích připravili místa pro nové značky. Kromě toho je třeba pověsit i nové zákazové tabule na obchvatu Olomouce.

„Území se zákazem vjezdu pro vozidla nad šest tun lze vymezit ulicemi Litovelská, třída Míru, Foerstrova, Albertova, Velkomoravská, Švýcarské nábřeží, třída 17. listopadu, Komenského a část ulice Dobrovského. Odkud zákaz pokračuje i na sídliště Lazce,“ vypočítává mluvčí olomoucké radnice Radka Štědrá.

Dělníci proto v těchto dnech na městském obchvatu montují velké lamelové tabule. Patky na dopravní značky se na hranicích území, kam nebudou moci nákladní vozy vjet, objevily už před několika týdny.

„Samotné značky by měla firma osadit začátkem příštího týdne, tak aby zákaz mohl začít platit kolem 15. prosince,“ přibližuje náměstek olomouckého primátora Aleš Jakubec.

Velký plán na vyhnání kamionů schválilo město v roce 2014

Politici z vedení města vyhnání nákladních aut s hmotností nad šest tun z centra označili za úspěch. Sami však také připouštějí, že původně měli mnohem ambicióznější plán. Dostat kamiony nad šest a také dvanáct tun z celé Olomouce.

Neprosadili ho kvůli vlně nesouhlasu. Radnice ovšem ujišťuje, že bude další pokus.

„V žádném případě nevzdáváme ani úsilí omezit těžkou tranzitní dopravu na celém území města. Odbor koncepce a rozvoje tuto možnost nyní prověřuje. Včetně možných dopadů, které by toto omezení mělo,“ podotýká primátor Olomouce Antonín Staněk.

Prozatím poslední velký plán celkového vyhnání kamionů přitom schválilo na konci roku 2014 předcházející vedení města, současné ho představilo loni v květnu.

Rozsáhlý systém změn měl nákladní vozy s výjimkou zásobování pustit jen na obchvat.

Základem teď už „odpískané“ vize bylo rozdělení města na jednu zákazovou zónu s omezením pro vozy nad šest tun v centrální části a na tři zóny s omezením pro auta těžší než dvanáct tun v západní, severozápadní a severní části Olomouce.

Proti celkovému vytlačení kamionů byla i obec Křelov

Jeho uskutečnění však zabránila vlna nesouhlasu. Protestovalo několik soukromých firem a také dotčených úřadů či institucí, jejichž posvěcení bylo potřeba. Důrazně proti se postavila i obec Křelov.

„Křelovští svůj nesouhlas zdůvodnili tím, že by omezením průjezdu vozidel nad 12 tun v katastru olomouckých městských částí Řepčín a Hejčín došlo k přesunu těžké dopravy na komunikace vedoucí právě obcí Křelov. S tímto argumentem se však rozhodně neztotožňujeme,“ uvedl letos v červenci náměstek Aleš Jakubec.

Nesouhlas s Olomoucí tehdy připustil i křelovský starosta Jiří Spurný. Potvrdil obavy tamních zastupitelů, že by se nákladní vozy přesunuly právě k nim. „Nezbylo by jim nic jiného - pokud se budou chtít dostat například do logistického centra u Horky nad Moravou - než jet přes Křelov,“ řekl tenkrát Spurný.





Hlavní zprávy

Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel
Bazarový výprodej dětských kol a odrážedel

Nepropásněte šanci a pořiďte vašemu dítěti kvalitní kolo za zlomek ceny.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.