Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Olomouc je „malá“ Praha se skvělým nočním životem, píše Lonely Planet

  14:55aktualizováno  14:55
Turistický průvodce Lonely Planet už podruhé ukázal na Olomouc. Ta se tak i pro letošní sezonu s označením "mini Praha" probojovala do společnosti deseti tipů, které je teď třeba v Evropě navštívit. Lonely Planet píše, že Olomouc je z hlediska turistiky v Česku jedno z nejméně doceněných míst.
Letecký pohled na centrum Olomouce.

Letecký pohled na centrum Olomouce. | foto: Libor TeichmannMF DNES

Cenná zmínka o Olomouci se v Lonely Planet objevila v rámci top ten cestovatelských tipů pro letošní turistickou sezonu v Evropě. Prestižní vydavatelství uznávaného průvodce zve cizince do České republiky, aby poznali Moravu. Ta tady jako celek podle něj čeká na objevení a v ní vedle Brna a Telče i Olomouc.

"Je jedním z nejvíce nedoceněných míst v České republice se skvělým nočním životem, atmosférou malé Prahy a jedním z největších pivních festivalů v zemi," vyzdvihuje krajské město na webu Lonely Planet jeden z jeho autorů Andy Murdock.

Do jeho textu se tak dostala zmínka o festivalu Beerfest, který v Olomouci začal ve středu odpoledne. Jde o jedinou pozvánku na konkrétní akci, kterou letos Lonely Planet ve spojitosti s Českou republikou v tomto top ten přehledu zmiňuje.

Je to skvělé, ale je na čem pracovat, shodují se osobnosti

Osobnosti, které MF DNES oslovila, se shodují, že si Olomouc jako skutečně krásné město své místo v Lonely Planet zaslouží. Zároveň však uvádějí celou řadu oblastí, kde má coby světové turistické lákadlo ještě slabiny.

"Je fakt, že některé služby tady stále nejsou zcela rozvinuté. Chybí kempink či dobré restaurace, ve kterých by číšníci dokázali komunikovat v angličtině," podotýká například proděkan olomoucké filozofické fakulty Petr Bilík.

Programová ředitelka festivalu Academia Film Olomouc Veronika Klusáková umístění města v Lonely Planet označuje mimo jiné i za satisfakci, která podtrhla, že je Olomouc architektonický skvost.

"Zahraniční a často i čeští turisté o něm ale nemají ani ponětí, a když už do Olomouce omylem zavítají, chodí po ní jako v Jiříkově vidění," líčí Klusáková.

Samotná architektura však podle Klusákové nestačí. "Co chybí, je menší, ale častější oživování a objevování veřejného prostoru nejen v centru, ale i na mnohdy zajímavějších periferiích," míní Klusáková.

Nyní tak podle ní krajské město vždy v letních měsících, když odjedou studenti, získává lehce zmrtvělý odér a má návštěvníkům v hlavní části sezony jen máloco nabídnout.

"Letní kino nefunguje, kulturní vyžití se většinou odbude jedním dvěma velkými koncerty na náměstí a čistě provinční zábavou, jejíž hlavní motivací je prodej piva," hodnotí Klusáková.

Turisté musí zůstat déle

Rozšiřování nabídky pro návštěvníky města má v plánu také primátor Olomouce Martin Novotný. Cílem města je podle něj to, aby v něm stále více turistů přespalo a zůstalo více dní.

"Hotelovou kapacitu už máme. Je teď také třeba, aby si návštěvníci města zvykli, že je tady dost věcí a akcí, díky nimž u nás mohou strávit více času," doplňuje Novotný.

Fakt, že se Olomouc do Lonely Planet dostala podruhé za sebou, vidí jako začátek možného trendu. "Ukazuje se, že když jsme se na jejich seznamu objevili v loňském roce poprvé, nebyla to žádná anomálie," dodává primátor.

Vedle bohatší nabídky pak Olomouc jako turistický cíl potřebuje i lepší propagaci.

"Připadá mi, že vázne, je to škoda. Počet turistů, kteří sem jezdí, je myslím spíše podprůměrný. Chybí mi program pro turisty s konkrétními zájmovými tématy. Většina cizinců přijíždí na den nebo dva, ale to je přece hrozně málo," uzavírá architekt Miroslav Pospíšil z Ateliéru-r.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.