Nové tramvaje budou parkovat u hlavního nádraží. Nové odstavné kolejiště chce totiž město postavit za jeho pátým nástupištěm. Na koleje o délce 352 metrů se zde vejde dvacet tramvají.
"Zvažovali jsme i další lokality, ty se však ukázaly jako provizorní a nedostatečné. V některých by ani nebylo možné zajistit oplocení. Hrozilo by, že vozy poškodí vandalové," uvedl radní a předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Karel Šimša. Mezi variantami, o kterých radní uvažovali, byla místa jako Nová ulice, tramvajová smyčka v Neředíně nebo Legionářská ulice.
Stavba odstavného kolejiště na nádraží bude stát přes 57 milionů korun. V částce však nejsou zahrnuty výkupy pozemků, o kterých bude město teprve jednat s Českými drahami.
Mapa trasy nové olomoucké tramvajové tratě na Nové Sady a rozdělení jednotlivých fází její výstavby. Pro zvětšení klikněte. zdroj: Magistrát města Olomouce
Nyní Dopravní podnik "parkuje" všechny tramvaje ve vozovně v Koželužské ulici. Ta už dlouho nestačí, některé vozy proto musí stát mimo areál depa v Sokolské ulici, což je téměř v centru města.
Radnice už řadu let mluví o tom, že vozovnu je potřeba přesunout na okraj Olomouce. Připravovaný nový územní plán sice našel několik vhodných míst, na stavbu nového depa však město nemá peníze.