Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Olomouc zřídí u nádraží odstavné kolejiště tramvají za desítky milionů

  • 7
Olomoucká tramvajová síť se brzy rozroste o novou trať na sídliště Nové Sady. Radnice proto musí postavit také nové parkoviště pro tramvaje, které po ní budou jezdit. Stávající depo v centru už nestačí ani k odstavení stávajících 60 tramvají, pro novou trať přitom město hodlá koupit dalších 14 vozů.

Nové tramvaje budou parkovat u hlavního nádraží. Nové odstavné kolejiště chce totiž město postavit za jeho pátým nástupištěm. Na koleje o délce 352 metrů se zde vejde dvacet tramvají.

"Zvažovali jsme i další lokality, ty se však ukázaly jako provizorní a nedostatečné. V některých by ani nebylo možné zajistit oplocení. Hrozilo by, že vozy poškodí vandalové," uvedl radní a předseda představenstva Dopravního podniku města Olomouce Karel Šimša. Mezi variantami, o kterých radní uvažovali, byla místa jako Nová ulice, tramvajová smyčka v Neředíně nebo Legionářská ulice.

Stavba odstavného kolejiště na nádraží bude stát přes 57 milionů korun. V částce však nejsou zahrnuty výkupy pozemků, o kterých bude město teprve jednat s Českými drahami.

Mapa trasy nové olomoucké tramvajové tratě na Nové Sady.
Mapa trasy nové olomoucké tramvajové tratě na Nové Sady.

Mapa trasy nové olomoucké tramvajové tratě na Nové Sady a rozdělení jednotlivých fází její výstavby. Pro zvětšení klikněte. zdroj: Magistrát města Olomouce

Nyní Dopravní podnik "parkuje" všechny tramvaje ve vozovně v Koželužské ulici. Ta už dlouho nestačí, některé vozy proto musí stát mimo areál depa v Sokolské ulici, což je téměř v centru města.

Radnice už řadu let mluví o tom, že vozovnu je potřeba přesunout na okraj Olomouce. Připravovaný nový územní plán sice našel několik vhodných míst, na stavbu nového depa však město nemá peníze.