První nástupiště přerovského vlakového nádraží je nyní zavřené. (Ilustrační snímek)

První nástupiště přerovského vlakového nádraží je nyní zavřené. (Ilustrační snímek) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Proměna nádraží v Přerově finišuje, první nástupiště je proto zavřené

  • 0
Cestující využívající přerovské vlakové nádraží musí nyní kvůli rekonstrukci prvního nástupiště počítat s komplikacemi. Až do 24. května je totiž nástupiště uzavřeno. Do čekárny, ČD centra a k pokladnám se tak lidé dostanou jen hlavním vchodem, od autobusů je zase nutné jít přes nový podchod.

Cestující mají na místě navigovat cedule a také drážní zaměstnanci. Kromě omezení při vstupu navíc budou zavřené bezbariérové přístupy na první nástupiště z bočních stran, invalidé tak mohou využít pouze výtahy v nově vybudovaném podchodu na jižní straně nádraží.

"Cestující chceme požádat, aby přicházeli na nádraží dříve a počítali s prodloužením doby mezi nákupem jízdenek a přechodem k vlakům na jednotlivá nástupiště. Imobilní cestující prosíme, aby svoji přepravu objednávali s dostatečným předstihem prostřednictvím kontaktního centra ČD," radí mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

"Vzhledem k tomu, že nebude po dobu rekonstrukce zajištěn bezbariérový přístup k pokladnám, mohou imobilní cestující požádat vlakový doprovod o odbavení přímo ve vlaku," dodává.

Během rekonstrukce navíc nebudou k prvnímu nástupišti železniční stanice jezdit vlaky, cestující se tak od autobusového nádraží dostanou k vlaku přes nový podchod, ve kterém již najdou nové informační tabule. Přístup do restaurace a na veřejné toalety na prvním nástupišti funguje jako obvykle.

Proměna železničního uzlu přijde na téměř pět miliard

Rekonstrukce prvního nástupiště je součástí modernizace celého dopravního uzlu Přerov, Správa železniční a dopravní cesty s opravami přerovské železniční stanice začala předloni v únoru.

"Celá tato stavba je rozdělena do několika etap. Po již skončené rekonstrukci obou přednádražních částí nyní pokračuje oprava nádraží. Konkrétně oprava 1. nástupiště potrvá do 24. května," informuje mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Rekonstrukce podle něj vyjde na téměř pět miliard, většinu z částky uhradí dotace z evropských fondů.

"Kromě úprav nástupišť zahrnuje tato cena i výměny všech zabezpečovacích a sdělovacích obvodů a dalších technických zařízení na nádraží, vybudování nového kabelovodu, nahrazení všech napájecích kabelů či pětikolejný most přes řeku Bečvu," shrnul. Od rekonstrukce trati si pak SŽDC slibuje především moderní sítě bez poruch.

"Hlavním přínosem pro cestující je zvýšení bezpečnosti díky moderní zabezpečovací technice nebo zvýšení rychlosti pro vlaky, a to v přednádraží až na 160 kilometrů za hodinu a u nástupišť na 80 kilometrů," dodal Ptačinský.