Podnik plánuje investovat 20 milionů do nákupu technologií a 10 milionů půjde do úprav budov, především na zateplení a vylepšení sociálního zázemí pro zaměstnance.
„Plánované investice potvrzují trend, který byl zahájen v roce 2008 po začlenění Pars nova do Škody Transportation. Za tu dobu jsme v Šumperku investovali už stovky milionů korun,“ sdělil generální ředitel Pars nova Aleš Měrka.
Firma pracuje především na vlacích pro České dráhy, ale opravuje a modernizuje i vlaky pro zahraniční společnosti a tramvaje pro dopravní podniky ve velkých evropských městech.
Například loni dokončil Pars pro České dráhy obří zakázku přesahující miliardu. Spočívala v kompletní modernizaci 62 rychlíkových vozů třídy Bp (čtěte zde).
Mezi aktuálními zakázkami, které nyní šumperský závod řeší, jsou periodické opravy elektrických jednotek RegioPanter a InterPanter a generální opravy lokomotiv řady 380 zvaných Emil Zátopek.