Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pivovary v kraji si pochvalují sezonu, prodaly tisíce hektolitrů piva

  14:06aktualizováno  14:06
Pivovary v Olomouckém kraji si vychvalují letošní letní sezonu, k většímu prodeji přispěly hlavně červencové tropy. Výrazný nárůst prodeje však nezaznamenaly jen velké pivovary, jako je hanušovická Holba, přerovský Zubr a Litovel, ale i malé rodinné pivovary.
Pivovary v Olomouckém kraji si vychvalují letošní letní sezonu, k většímu prodeji přispěla hlavně tropická vedra v červenci. (ilustrační snímek)

Pivovary v Olomouckém kraji si vychvalují letošní letní sezonu, k většímu prodeji přispěla hlavně tropická vedra v červenci. (ilustrační snímek) | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Rostoucí čísla přitom hlavně u tří velkých pivovarů překvapila, jiným českým pivovarům totiž prodeje letos spíš klesaly.

"V letním období se nám oproti loňskému roku zvýšil odbyt sudového piva až o 15 procent. Co se týká čísel od začátku roku, tak prodej rovněž rostl," uvedl ředitel pivovaru Zubr Tomáš Pluháček.

V létě šla podle přerovských pivovarníků na odbyt nejvíce jedenáctka Zubr Gold. Skvěle si vedla také ochucená piva Zubr Yuzu a letošní novinka Zubr Cider Mix.

 "Teď zase přijde doba silnějších speciálů, pro které je nejvhodnější dobou právě podzim a zima," podotkl Pluháček.

Výbornou sezonu hlásí také hanušovická Holba. "Od května do srpna jsme prodali 147 tisíc hektolitrů piva, což je o 2 000 hektolitrů víc než loni," sdělil výkonný ředitel Holby Vladimír Zíka.

Podle něj sice rychlý nástup letního počasí v květnu sliboval dlouhé léto, ale rychle se ochladilo, a navíc řadu oblastí postihla velká voda. "Zvýšení prodeje nastartoval až červenec, kdy pivovar opouštělo až 2 200 hektolitrů piva denně. Navýšení se týkalo všech stupňovitostí i obalů. Výrazně se letos zvýšila poptávka také po Holbě stáčené do PET lahví," vyjmenoval Zíka.

Nealkoholického piva se prodalo až o třetinu víc

Holba v létě rozšířila sortiment značky o ochucené pivo Holba Brusinka s mátou, které nabídla v sudech.

"Prosadilo se hned po uvedení na trh. Výrazně vzrostl prodej také u nealkoholické Holby Free, které se v létě prodalo až o třetinu více než loni," vypočítal Zíka.

Dalším zpestřením sortimentu značky je extra silný 18stupňový speciál Holba Strong. V restauracích se objevil na začátku září.

Výrazně si v létě polepšila také Litovel. Ve srovnání s loňským rokem prodal litovelský pivovar za prvních osm měsíců přes 128 tisíc hektolitrů piva, což je o více než tři tisíce hektolitrů nárůst. Litovelským pivovarníkům pomohlo hlavně léto, kdy se vypilo téměř 78 tisíc hektolitrů piva.

"Přes výkyvy počasí v průběhu roku se nám podařilo prodeje ve srovnání s loňskem navýšit. Navíc jsme získali nové odběratele. Pokud se výrazně neochladí, bude i září prodejně silné," odhadl ředitel pivovaru Lumír Hyneček.

Úspěšné letní prodeje podle něj pozitivně ovlivnily také novinky. V květnu se na trhu objevilo ovocné pivo Litovel Red Orange s nízkým obsahem alkoholu a hned za ním další dvě nealko piva Litovel Pomelo Free a Litovel Citron Free.

Tradiční jedničkou však zůstává podle Hynečka Litovel Moravan. V létě se ho vypilo přes 33 tisíc hektolitrů.

Rodinné pivovary se nezastavily

Dařilo se rovněž malým rodinným pivovarům. "Mám příjemné starosti. Prodám všechno, co vyrobím, takže se v podstatě nemusím starat o obchod," pochvaluje si majitel rodinného pivovaru Bravůr v Loučné nad Desnou František Halaxa.

O rozšíření výroby však neuvažuje. "To není cesta. Chci se výrobou piva bavit, vymýšlet novinky, a ne nahánět za každou cenu hektolitry," upozornil.

Podobně je na tom majitel Pivovaru Svatý Kopeček v Olomouci Ivo Hrdlička, který má výrobu piva jako koníček k zaměstnání ve stavařině.

"Zájem je mnohem větší, než stačím vyrobit. Vařím třikrát až čtyřikrát měsíčně, ale další várky přidávat nebudu. Mám jinou práci a vaření piva je pořád jen hobby," prohlásil Hrdlička.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.