Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucností zimního stadionu může být v Olomouci i stavba Haná arény

  11:38aktualizováno  11:38
Plán proměny stávajícího olomouckého zimního stadionu na moderní halu podobnou kostce ledu získal protivníka. Podnikatel Petr Látal dal totiž městu studii, která říká, že multifunkční stadion může vyrůst i u Velkomoravské ulice. Potřebné pozemky už magistrátu nabídl.

Urbanistická studie Haná arény, kterou Látal dodal, ukazuje, že nedaleko jedné z olomouckých silničních tepen budované tramvajové trati na Nové Sady či vznikající Galerie Šantovka může kromě sportovního a kulturního svatostánku vyrůst třeba i hotel, tréninková hala, kongresové centrum či parkovací místa pro zhruba tisíc aut.

Představitelé města se podle olomouckého primátora budou plány Haná arény zabývat. Ve hře je však stále i rekonstrukce nynějšího zimního stadionu a jeho okolí v Hynaisově ulici.

Stávající zchátralá plechová hala u centra města se má proměnit v moderní multifunkční stadion připomínající kostku ledu s rýhami od bruslí. Vedle ní má stát tréninková hala a také parkovací dům pro bezmála pět set vozů.

Kompletní obnova nynějšího "zimáku" a jeho okolí by přišla na zhruba osm set až devět set milionů korun (více o tomto plánu včetně vizualizací zde).

Vizualizace plánované budoucí podoby olomouckého zimního stadionu a blízkého
Vizualizace možné podoby nového zimního stadionu - Haná arény a okolí podle

Dvě možné budoucí podoby olomouckého zimního stadionu. Vlevo přestavěný současný zimní stadion a okolí s parkovacím domem, vpravo podoba dle studie Petra Látala u Velkomoravské ulice.

Látal je přesvědčený, že proměna jeho plánů ve skutečnost by tuto částku nepřekročila.

"Za tyto finanční prostředky je možno postavit Haná arénu včetně tréninkové haly. A to bez toho, aniž by byl omezen provoz dnešního zimního stadionu a pohyb lidí v centru města," uvedl podnikatel.

Město se bude návrhem nové varianty stadionu zabývat

Ideu stavby nové multifunkční haly na svých pozemcích bývalých autoopraven Látal magistrátu nabídl už v dubnu 2012.

Jde o parcely, které z dalších stran ohraničuje Babíčkova ulice a také řeka Morava. Nedaleko na jejím druhém břehu teď dělníci pracují na stavbě nákupní Galerie Šantovka a nové tramvajové trati na Nové Sady.

Pozemky, které firma Čolot nabídla městu, jsou nedaleko křižovatky ulic Velkomoravská a Babíčkova.

Pozemky, které firma Čolot nabídla městu, jsou nedaleko křižovatky ulic Velkomoravská a Babíčkova.

Teď Látal plán stavby zcela nové multifunkční haly výrazně upřesnil. Primátor, náměstci, radní a zastupitelé od něj dostali urbanistickou studii. Ta podle Látala hlavně ukazuje, že halu u Velkomoravské ulice s dalším zázemím a budovami postavit skutečně jde.

"Máme tedy za to, že nyní má vedení města možnost vybrat si ze dvou životaschopných variant," prohlásil podnikatel.

Klíčová je ekonomická rovina návrhu, míní primátor

Primátor Martin Novotný potvrzuje, že se Látalovými plány bude zabývat. Pozemky u Velkomoravské ulice mu dokonce pro případnou stavbu nové multifunkční haly a dalších budov nepřijdou nijak zvlášť špatné. A to například pro jejich polohu, velikost či dopravní dostupnost.

"Hlavní otázkou spojenou s plány na nový nebo zrekonstruovaný zimní stadion je ovšem otázka financí. A nikoli pouze výběru konkrétní lokality. I město má řadu pozemků, kde by o něčem podobném mohlo uvažovat. Jádro problému, kdy je tady možné o něčem říct, zda je to zajímavé, či nikoli, je v ekonomické rovině," poznamenal Novotný.

"Zatím lze říci, že tato nabídka byla předložena. Určitě se s ní seznámíme," konstatoval Novotný.

Rozhodnutí o tom, ke které variantě se město přikloní, je proto zatím v nedohlednu. Látal je ovšem podle svých slov připravený s městem o stavbě Haná arény dále jednat.

Pokud by na ni město kývlo, má podnikatel za to, že bude v ideálním případě potřeba další rok či rok a půl na dořešení všech dalších otázek. A to včetně vyřízení stavebního povolení. Vlastní stavba by pak podle Látala mohla trvat jeden až dva roky.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.