Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přerov chce zabránit zdržení dostavby D1 kvůli napojení zóny v Bochoři

  9:06aktualizováno  9:06
Až o rok a půl by se mohla podle Ředitelství silnic a dálnic zpozdit stavba dálnice z Říkovic do Přerova kvůli budování průmyslové zóny v Bochoři. Přerov, pro který je dostavba dálnice vzhledem ke katastrofální dopravní situaci ve městě klíčová, proto přišel s návrhem, který by oddalování stavby nevyžadoval.

Letecký pohled na část areálu letiště v Bochoři, které leží poblíž Přerova. Z něj má vzniknout obří průmyslová zóna, jejíž dopravní napojení by mohlo zdržet dostavbu posledního úseku dálnice D1. | foto: Libor TeichmannMF DNES

Vedení Přerova si nyní nechalo zpracovat jednoduchou studii, jež naznačuje, jak by měla být plánovaná průmyslová zóna napojena na chystanou dálnici. Nedávno přitom senátorka Jitka Seitlová varovala, že z důvodu případného dopravního propojení Bochoře by se mohla dlouho očekávaná stavba autostrády opozdit. Podle odborníků z Ředitelství silnic a dálnic by to mohlo být až o rok a půl.

„Studii jsme nechali zpracovat pohotově a iniciativně právě pro to, aby s napojením nenastal zádrhel, který by očekávanou stavbu úseku dálnice oddálil nebo ji zkomplikoval,“ řekl přerovský primátor Vladimír Puchalský.

Studie řeší napojení dálnice právě na strategickou zónu na bývalém vojenském letišti v Bochoři, kterou před časem představil premiér Bohuslav Sobotka (více čtěte zde), a také na stávající průmyslovou zónu v areálu Přerovských strojíren.

Studie Přerova řeší dopravní napojení i přístup pěších a cyklistů

Materiál už město odeslalo všem třem dotčeným institucím: Ředitelství silnic a dálnic Brno, agentuře CzechInvest a Krajskému úřadu Olomouckého kraje.

„Studie řeší prioritně dopravní napojení, ale zabývá se i přístupem budoucích zaměstnanců - a to jak pěších, tak cyklistů,“ sdělil bývalý ministr dopravy Antonín Prachař, který zastupuje město Přerov v dopravních záležitostech. Podle jeho vyjádření by studie neměla v žádném případě zpomalit přípravu stavby dálnice.

„Spíše naopak má pomoci k dopracování projektu navazujících komunikací a změn projektu v rámci aktualizace dokumentace pro uzemní řízení,“ doplnil Prachař.

Před případným zdržením varovala v první polovině června senátorka Jitka Seitlová.

„Zádrhel přípravy a realizace by mohly znamenat některé požadavky napojení nového záměru průmyslové zóny v místě bývalého letiště v Bochoři. V tuto chvíli není ani jasné, jak bude případná zóna využívána. Objevuje se ale riziko požadavků na nová řešení připojení zóny. Nelze vyloučit celé kolečko nové projekční přípravy a postupů schvalování,“ uvedla Seitlová.

Přepracování a schválení by dostavbu D1 zdrželo o rok a půl

Pokud by se kvůli připojení průmyslové zóny musela přepracovávat také projektová dokumentace pro stavbu dálnice, trvalo by to podle ŘSD zhruba šest měsíců.

„Všechny změny navíc musíme projednat s příslušnými orgány státní správy a dalšími dotčenými subjekty. To také zabere nemálo času - odhadem minimálně devět měsíců,“ osvětlil mluvčí ŘSD Jan Studecký.

„Pokud by tedy ŘSD muselo řešit změnu projektu dálnice D1 ve vazbě na dosud nevyjasněnou problematiku průmyslové zóny Bochoř, znamenalo by to zpoždění přípravy stavby za ideálních předpokladů řádově o rok a půl,“ dodal.

Výkup pozemků pro poslední úsek D1 je v polovině

V současné době běží příprava úseku z Říkovic do Přerova podle stanoveného harmonogramu. Do konce července má být zkompletovaná aktualizace podkladové dokumentace a po projednání a schválení na ministerstvu dopravy může být již v září investorem předložena na stavební úřad v Přerově žádost o její schválení.

„Budou následovat další kroky, od územního řízení až po získání stavebního povolení, s nímž počítáme na konci roku 2017. Zahájení stavby se předpokládá v roce 2018,“ přiblížil Studecký.

Klíčovým pro výstavbu úseku mezi Říkovicemi a Přerovem je výkup pozemků, ten je zatím v polovině. Město Přerov se do procesu výkupů také aktivně zapojilo. V budově magistrátu proto v polovině května vznikla kancelář pro výkup pozemků (více čtěte zde).

„Kromě toho jsme rozšířili služby a pracovníci zajíždějí od června i do okolních obcí, kde poskytují majitelům pozemků konzultace,“ prohlásil přerovský primátor Vladimír Puchalský.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.