Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přerov znovu uvažuje o zastávce v Předmostí, vyhlíží rychlíky RegioJetu

  5:04aktualizováno  5:04
Nová radnice v Přerově oprášila plány na vybudování železniční zastávky v jedné ze svých částí - Předmostí. A ve městě by tak mohly zastavovat žluté rychlíky společnosti RegioJet, které zatím městem na trase mezi Ostravou a Prahou pouze projíždí.
Nástupiště přerovského nádraží.

Nástupiště přerovského nádraží. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Město už o všem jedná se Správou železniční dopravní cesty, která připravuje druhou část rekonstrukce železničního uzlu v Přerově. Vzniknout by mohla zastávka také v místní části Dluhonicích.

Myšlenka na zřízení železniční zastávky v Předmostí se objevila již před více než 10 lety, obyvatelům lidnatého sídliště na periferii Přerova by usnadnila cestování do školy a do zaměstnání. A lépe by se díky železnici dostávali i do centra Přerova.

„Další zastávku v Dluhonicích by zase mohli využívat nejen obyvatelé této místní části, ale i zaměstnanci Prechezy, která má v blízkosti Dluhonic boční vstup,“ přiblížil dlouhodobý zastánce projektu, zastupitel Tomáš Tužín.

„Uskutečnit stavbu by bylo možné v rámci chystané druhé etapy rekonstrukce železničního uzlu v Přerově,“ dodal.

Radnice ale nyní musí spěchat. Dřívější přerovské vedení totiž stavbu odpískalo s tím, že by zřejmě většinu nákladů muselo nést na bedrech město. Nyní už ale naplno běží příprava projektu a je nutné učinit včas potřebné kroky, aby bylo možné stavby zastávek do rekonstrukce železničního uzlu zařadit. Bezprostředně po volbách tak proběhla schůzka se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Ze strany SŽDC nám bylo vysvětleno, že příprava druhé etapy rekonstrukce železničního uzlu se momentálně nachází ve stavu rozpracovaných studií, které prochází komplikovaným procesem schvalování na Ministerstvu dopravy. V této fázi přípravy je možné zastávku Předmostí do projektu stavby zapracovat,“ informoval Tužín, který se schůzky zúčastnil spolu s náměstkem primátora Pavlem Košutkem a radním Janem Horkým.

Podmínkou bylo, aby město oficiálně projevilo zájem. Na konci prosince proto zastupitelé revokovali původní usnesení, jímž byla v polovině roku 2013 příprava zastávek zamítnuta. „Nyní čekáme na reakci SŽDC, kdy se dohodneme na dalším postupu,“ dodal Tužín.

Zastávka do Přerova přivede nového dopravce

O využívání zastávky v Předmostí projevila zájem také společnost Student Agency, která provozuje rychlíky RegioJet. Ty, které jezdí na trase mezi Ostravou a Prahou, zatím v Přerově nestaví. Musely by zde totiž přepřahat lokomotivu, což by pro vlaky znamenalo značné zdržení. Tento problém by ale se zastávkou v Předmostí odpadl.

„Soukromý vlakový dopravce RegioJet měl již dříve zájem využívat zastávku Přerov-Předmostí. Jeho zájem stále trvá,“ informovala mluvčí Student Agency Petra Nováková.

Poněkud složitější situace panuje v případě zastávky v Dluhonicích. „SŽDC pracuje se dvěma základními variantami. První počítá prakticky s ponecháním stávajícího stavu, druhá zahrnuje stavbu kolejového přesmyku, kdy by jedna z kolejí přecházela ostatní mostem. Výběr zásadně ovlivní podobu tratě v Dluhonicích, a teprve poté bude možné v rámci změněné situace kolejiště uvažovat o umístění zastávky,“ ozřejmil Tužín.

Podle jeho slov to neznamená, že by město na zastávku Dluhonice rezignovalo. „Jen si rozhodnutí o jejím umístění vyžádá delší čas,“ dodal zastupitel.

Součástí rekonstrukce železničního uzlu má být také cyklistický podjezd v Předmostí.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.