Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přerovská radnice vzdala snahu o novou vlakovou zastávku v Předmostí

  17:26aktualizováno  17:26
Přerovská radnice už nebude usilovat o zřízení nové vlakové zastávky ve čtvrti Předmostí. Rozhodlo o tom po emotivním jednání zastupitelstvo. Město by totiž na její vznik muselo přispět 23 miliony korun, což je podle odpůrců příliš vysoká cena vzhledem k využití. Zastánci i část místních s tím nesouhlasí.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Václav Šlauf, MAFRA

„Zastupitelstvo pokračování jednání o zřízení železniční zastávky neodsouhlasilo, pro bylo pouze 10 zastupitelů z 35,“ uvedla mluvčí přerovského magistrátu Lenka Chalupová.

Podle většiny zastupitelů by se zřízení zastávky „nevyplatilo“, neboť by vynaložená částka ze strany města ve výši 23 milionů korun neodpovídala předpokládanému využití. Město nicméně žádný průzkum využití neprovedlo. Zastánci naopak argumentovali tím, že jde o „příležitost století“, neboť zřízení má být navázané na velkou rekonstrukci přerovského železničního uzlu.

Bojování za zastávku bylo součástí volebního programu strany Společně pro Přerov (SpP), která je součástí vládnoucí koalice a drží i post primátora. Vladimír Puchalský ale uvedl, že svůj názor přehodnotil, a to hlavně na základě toho, že by šlo jen o jednostrannou zastávku, na které by nezastavovaly rychlíky.

V reakci na rozhodnutí přitom zastupitel za SpP Tomáš Tužín ohlásil opuštění koalice.

Na zřízení zastávky nemá jednotný názor ani osadní výbor zastupující obyvatele Předmostí. Část místních o ni ale stojí a rozhodnutí je zklamalo.

„Kolem té potenciální zastávky stojí tři velká sídliště. Od současného vlakového nádraží jsme téměř nejdál ze všech. Takže vidina dostupnějšího cestování vlakem bylo něco, na co jsme se těšili. Jenže se z toho stalo politické rozhodnutí místo odborného,“ uvedl například Přerovan Tomáš Kolařík.

Plánovaná druhá etapa modernizace přerovského železničního uzlu má začít v roce 2018 a bude stát téměř dvě a půl miliardy korun. Do dvou let chce stát opravit výhybnu v Dluhonicích a navazující úsek trati, dále pak také koleje do Prosenic.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.