Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Leo Express zavádí přímou vlakovou linku z Přerova do Prahy

  8:09aktualizováno  8:09
Přes Přerov začne jezdit soukromý dopravce Leo Express. Plynulé jízdy do hlavního města či Zlína bez nutnosti přestupu se Přerované dočkají v prosinci. Souprava nabízející několik různých tříd každé ráno vyjede ze Starého Města do Prahy, večer se vydá zpět.

Osobní železniční dopravu mezi Prahou a Ostravou poskytují nově tři společnosti. Vypravují linky Pendolino (CD), Regiojet (Student Agency) a Leo Express. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Druhé největší město Olomouckého kraje může už v prosinci počítat s tím, že k rychlíkům Českých drah mezi Slováckem, Valašskem a Prahou zastavujícím v Přerově přibudou také moderní soupravy soukromého dopravce Leo Expressu.

Spoje Leo Express přes Přerov

Lidem z Přerova umožní přímé spojení na Prahu nebo na Zlín. V současnosti musí Přerované na rychlíkové spoje Českých drah přesedat v Olomouci a ztrácejí tak drahocenný čas. Leo Express vypraví od nového jízdního řádu (prosinec 2013) na trati jeden pár vlaků denně. Pro Přerov to bude nejlepší spojení na Prahu a po dlouhé době první přímý rychlík na Prahu.

Napomohla tomu konkurenční válka mezi železničními dopravci.

Majitel společnosti Leo Express Leoš Novotný chce jezdit od prosince ze Starého Města do Prahy. Ráno tam a večer zpátky. A bez přestupu. "Sedmdesát procent našich zákazníků je z Moravy a těm chceme vyjít vstříc," vysvětlil Novotný.

Několik tříd i obsluha

To, že hodlá bez dotací více jezdit na východ a jih Moravy, způsobil hlavně přetlak na trati mezi Prahou a Ostravou, kde dostal konkurenční boj ceny hodně nízko a spojů je tam naopak příliš.

Naopak z Hané směrem na jih je trh otevřený a konkurence zatím žádná. A to se změní. "Služby tady nejsou poskytovány komfortně. My budeme jezdit moderními vlaky s bezbariérovým vstupem, nabídneme cestujícím tři třídy, nižší ceny i benefity a na palubě bude personál," upřesnila mluvčí Leo Expressu Andrea Hofmanová.

Přerované tak budou mít pohodlnější přístup na Valašsko a Slovácko a také do Prahy. Změny mají začít platit s novými jízdními řády v prosinci. Musí je však ještě potvrdit Správa železniční dopravní cesty. České dráhy si to nemyslí, ale nechtějí se přít. "Vypravit jeden pár vlaků a zajišťovat obsluhu po celý den, byť s přestupem, je velký rozdíl," naznačila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Podle mluvčího přerovského magistrátu Bohuslava Přidala město změnu vítá. "V Přerově je železniční doprava velmi komplikovaná. Jsme v situaci, kdy se na rychlíky na Prahu a na jižní Moravu musí jezdit do Olomouce, což znamená velké zdržení. Spoje Leo Express pro nás budou jednoznačně nejlepším spojením," řekl Přidal.

České dráhy upozorňují, že Leo Express chce vypravovat denně jen jeden pár vlaků. "I z naší strany probíhají na této trati změny. Vlakový vozový park se bude dále modernizovat," uvedla Šubová.

Rychlíkové spoje si u Českých drah objednává ministerstvo dopravy, a to na základě průzkumu potřeb cestujících a svých finančních možností.

Mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák řekl, že stát zatím neuvažuje, že by počet spojů na této trati měnil. "V budoucnu jich ale může být více. Musíme si ale počkat na to, jak se situace bude vyvíjet a jestli tady opravdu soukromí dopravci začnou jezdit," řekl Novák.







Hlavní zprávy

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.