Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvajové trati v Olomouci stále stojí v cestě dům, jednání vázne na ceně

  13:33aktualizováno  13:33
Jednání olomoucké radnice s majiteli domu, který stojí v cestě prodloužení tramvajové trati, se zadrhla se na kupní ceně. Vedení města sice nadále věří v dohodu, přesto zastupitelé udělali další krok k tomu, aby bylo možné v krajním případě dům vyvlastnit.

Plánovanému prodloužení olomoucké tramvajové tratě na jih města stojí v cestě jediný dům v Rooseveltově ulici. | foto: Tomáš Frait, MF DNES

Radnice se snaží dohodnout s vlastníky jednopatrového domu, který stojí jen pár metrů od konečné zastávky Trnkova, už více než rok.

„Nechali jsme si znalcem zpracovat odhad ceny nemovitosti a předložili ho vlastníkům. Bohužel nekoresponduje s jejich představami, cena se jim zdá nízká. V tuto chvíli ale nebudu mluvit o konkrétních částkách, bylo by to předčasné,“ uvedl nový náměstek primátora Filip Žáček, který se jednání se zástupcem vlastníků domu účastnil jako předseda majetkoprávní komise města.

„Dohodli jsme se na dalším kole jednání. Na příští schůzce probereme v první řadě to, jak bychom mohli postupovat při stanovení ceny obvyklé. Až vyřešíme cenu, budeme se bavit o dalších věcech,“ podotkl.

Bez ohledu na vývoj jednání ale městské zastupitelstvo pokračuje v přípravě změny územního plánu, díky níž by trať mohla požívat výhod veřejně prospěšné stavby. K nim se řadí i možnost vyvlastnění všech překážek. Kromě zmíněného domu k nim patří i několik dalších pozemků. Jednání s jejich vlastníky však nejsou tak komplikovaná.

Vyvlastňovat nechceme, tvrdí i nadále zástupci města

Tuto alternativu vedení města prozatím odmítá. „Naším cílem není vyvlastňovat, ale dohodnout se,“ řekl Žáček. Stejně se vyjádřil i náměstek Aleš Jakubec, pod kterého územní plán spadá.

„Neumím si představit, že bychom někdy začali dům po majitelích vymáhat. Zároveň je ale potřeba říct, že se vyvlastnění nerovná okradení vlastníků, za dům by dostali tržní cenu. My s nimi ale budeme dál jednat,“ zdůraznil.

Připustil, že díky zařazení trati mezi veřejně prospěšné stavby by radnice měla na schůzkách s majiteli silnější vyjednávací pozici.

Dům, který stojí trati v cestě

Připravovaná změna územního plánu zahrnující i zařazení nové trati na seznam veřejně prospěšných staveb by mohla podle dřívějšího vyjádření Jakubce vejít v platnost až za rok či rok a půl. Zastupitelé zatím učinili druhý krok v poměrně složitém procesu.

Prodloužení tramvajové trati dále do nitra jednoho z nejlidnatějších sídlišť na Nových Sadech patří mezi stěžejní investice, které chce stávající radniční koalice dotáhnout do konce ve svém volebním období, jež skončí v roce 2018.

První etapa trati, která spojuje tržnici s okrajem sídliště v Trnkově ulici, funguje od listopadu předloňského roku. Její stavba stála zhruba 280 milionů, v řádu stamilionů korun se pohybují i odhady nákladů na její protažení.







Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.