Plánovaný vzhled hlavního nádraží po rekonstrukci olomouckého železničního

Plánovaný vzhled hlavního nádraží po rekonstrukci olomouckého železničního uzlu. Pohled z jižní strany (od nadjezdu). | foto: Moravia Consult Olomouc

Začátek proměny olomouckého nádraží se kvůli stížnosti zřejmě opozdí

  • 0
Rekonstrukce hlavního nádraží v Olomouci může nabrat zpoždění. Správa železniční dopravní cesty sice měla začít se stavbou už letos, to se ale pravděpodobně nepodaří. Výsledky veřejné soutěže na dodavatele totiž zpochybnil jeden z uchazečů.

"Na návrh jednoho z uchazečů vedeme správní řízení. Návrh napadá zejména údajnou netransparentnost otvírání obálek s nabídkami," sdělil Petr Rafaj, předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS).

Úřad má podle něj na provedení správního řízení lhůtu šedesát dní. Lhůta se však může prodloužit, pokud se čeká na dokumentaci či expertní posudky.

"Není tedy možné v tuto chvíli spolehlivě předvídat termín vydání rozhodnutí," podotkl Rafaj.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může mít kvůli zdržení velké komplikace. "Nám teď nezbývá než čekat na rozhodnutí antimonopolního úřadu. Pokud se termín zahájení stavby výrazně zdrží, může být ohrožen termín dokončení, který je stanoven do konce roku 2015 a tím může být rovněž ohrožena evropská dotace," uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Právě dokončení stavby v roce 2015 je jednou z podmínek, aby SŽDC získalo na stavbu v hodnotě přes tři miliardy dotaci. Rekonstrukce nádraží umožní zvýšit odbavovací kapacitu o čtrnáct procent a vlaky budou moci jezdit až 160kilometrovou rychlostí (více o proměně nádraží včetně vizualizací zde).