Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Opravou mostu končí zpoždění vlaků v Olomouci. Výluka začne opět v lednu

  17:58aktualizováno  17:58
Už dva roky se cestující kvůli dvoumiliardové proměně olomouckého nádraží a okolních kolejí potýkají s vlaky zpožděnými více než obvykle. Teď si budou moci zhruba na měsíc oddechnout. Hned v lednu však začnou platit další výluky, omezení definitivně skončí až na konci léta.

Velká rekonstrukce olomouckého železničního uzlu přinesla mimo jiné nahrazení schodů v hlavním podchodu eskalátory. | foto: Tomáš Frait, MF DNES

Doprava se na železnici v Olomouci a okolí vrátí do normálních kolejí, či přesněji řečeno na všechny koleje, v období od čtvrtka 17. prosince do pondělí 11. ledna. Začátek běžného provozu je dán koncem prací na mostě přes řeku Bystřici, kde dělníci mimo jiné přidali jednu kolej.

„Samotný most už máme hotový, bude tu o kolej více. 17. prosince uvedeme tuto skupinu kolejí s příslušnými výhybkami do provozu. Až do poloviny ledna by pak žádné výluky neměly být,“ potvrzuje Karel Veškrňa ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Upozorňuje ale, že ze začátku budou vlaky na mostě přes Bystřici jezdit pomaleji, nový kus trati si bude postupně zvykat na zátěž běžného provozu. Oproti dnešku ale budou od poloviny prosince otevřeny všechny koleje. I kolem vánočních svátků by díky tomu neměla do cestování kvůli přebudování tratí v okolí Olomouce zasahovat žádná omezení.

„Teoreticky by tak neměly být ani žádné změny nástupišť, v dopravě by mohla nastat trochu lepší situace,“ přemítá Veškrňa, jenž na velkou modernizaci tratě za SŽDC dohlíží.

Nové výluky budou mimo jiné kvůli zabezpečovacímu zařízení

V první polovině ledna ovšem začne platit další výluka, komplikacím a změnám se poté cestující velmi pravděpodobně nevyhnou až do ukončení modernizace trati na konci srpna roku 2016.

Proměna nádraží v Olomouci

Proměna olomouckého vlakového nádraží a kolejí v okolí města začala v polovině října roku 2013 a přináší zmodernizovaní nástupišť dle evropských standardů. Podstatnou součástí miliardových plánů je také modernizace železničního koridoru v okolní města.

Cestování bude také bezpečnější a to díky novému zabezpečovacímu systému a více než stovce elektricky vyhřívaných výhybek, jež by neměly zamrzat. Po úpravách se zvýší kapacita nádraží, současně bude moci vypravit až jedenáct vlaků.

Kromě Veškrni to potvrzuje náměstek ředitele olomoucké Stavební správy východ SŽDC Jan Travěnec.

„Příští rok se začne pracovat na zabezpečovacím zařízení směrem na Velkou Bystřici. Bude se to tam celé předělávat. Určitě budou výluky, bude to omezovat cestující,“ podotýká Travěnec.

Nejvíce práce bude podle Veškrni v první polovině roku. Pravděpodobná zpoždění vlaků se v té době budou týkat i hlavního koridoru ve směrech na Prahu a Přerov.

Do dubna 2016 se bude mimo jiné pracovat na novém železničním nadjezdu v olomoucké části Černovír. V plánu je také nová omítka na nádražní budově u prvního nástupiště. To stejně jako ostatní už dělníci přebudovali, jejich podoba odpovídá evropským standardům. Modernizace také zvýší kapacitu nádraží, současně bude moci vypravit až jedenáct vlaků.



Adria SONIC PLUS I600 SP_150PS_6MT
Adria SONIC PLUS I600 SP_150PS_6MT

r.v. 2016, naj. 2 km, diesel, servisní kniha
1 995 290 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.