Klip nazvaný Everybody do školky nasbíral řadu negativních ohlasů například na facebookovém profilu ministerstva zemědělství.
„Sdílíte video, které je naprostý průšvih svou kvalitou. Hudebně, filmařsky, „virálně“ - to není parodie, není to ani žert - to je prostě jen špatné video pro smích,“ napsal například uživatel Nikolaj Ryfr.
„Technické provedení skladby je naprosto otřesné a na hranici poslouchatelnosti,“ souhlasí David Sebastian Greguš.
„Gratuluju, tohle je zatím nejhorší video kampaň roku. Viděl jsem desítky amatérů a prváků na filmových školách, kteří natočili několikanásobně hodnotnější a kvalitnější věci,“ přidává se Markus Krug.
„Duševní a hudební terorismus - tímhle sice zabít nejde, ale nedobrovolný úprk na záchod je taky něco,“ nebere si servítky také Anton Cik.
Školy chtěly propagaci a s klipem jsou spokojeny, říká svaz
Předseda v Olomouci sídlícího Svazu školkařů Jiří Veleba je ale s kvalitou spotu cíleného na žáky 8. a 9. tříd základních škol spokojen.
„Myslím, že se povedl, zatím na něj máme kladnou odezvu. Cílem je dostat zahradnické školy a jejich obory, které děti často neznají, do povědomí. Chceme zvýšit se počet těch, kteří se na ně přihlásí a budou mít zájem o zahradnické povolání,“ shrnul Veleba.
„Ředitelé středních zahradnických škol nás požádali o pomoc s propagací, ten spot je určen pro prezentace na základních školách a také se bude promítat v rámci velké propagační kampaně na letní etapě výstavy Flora,“ doplnila tajemnice svazu Marie Horáková ke klipu, jehož výroba přišla na 32 tisíc korun a přispěl na něj také Olomoucký kraj.
„S výsledkem jsme spokojeni, dle ředitelů video naplňuje jejich představy - je vtipné a oslovuje cílovou skupinu. Negativní reakce nás mrzí, ale co člověk, to názor. Je to prvotina, snažíme se prostě propagovat obor, protože spousta lidí si pod zemědělstvím vybaví jen krávy a řepku, a o našem oboru se ví jen málo, přestože pěstujeme stromy pro krajinu i na ovoce,“ dodala.