Riziko na R46 se sníží, přibudou připojovací a odbočovací pruhy, se kterými se při stavbě rychlostní silnice v sedmdesátých letech nepočítalo. Ilustrační snímek

Riziko na R46 se sníží, přibudou připojovací a odbočovací pruhy, se kterými se při stavbě rychlostní silnice v sedmdesátých letech nepočítalo. Ilustrační snímek | foto: Luděk Peřina, MAFRA

R46 bude bezpečnější, přibudou odbočovací a připojovací pruhy

  • 7
Větší bezpečí by měly přinést opravy, které v tomto a příštím roce plánuje Ředitelství silnic a dálnic na rychlostní silnici R46 na Prostějovsku. Zrekonstruuje při nich například most u Olšan a nově na několika místech vybuduje nájezdové pruhy, které na Hanácké dálnici dosud chyběly.

Už v letošním roce by se měli dočkat nově opraveného mostu ti řidiči, kteří pojedou do Olšan u Prostějova. Stavba za téměř dvaadvacet milionů korun začne s největší pravděpodobností už letos na konci podzimu.

"Na letošní rok je plánovaná oprava mostu u Olšan, aktuálně se soutěží," potvrdila harmonogram mluvčí ŘSD Nina Ledvinová s tím, že kromě mostu se křižovatka u Olšan dočká i nových připojovacích a odbočovacích pruhů. Ty ale přijdou na řadu až příští rok nebo ještě později.

"Opravy mostu potrvají zhruba pět měsíců. Může tedy nastat situace, že akci v letošním roce zahájíme a opravíme most na jedné straně směrově dělené rychlostní silnice a následně v příštím roce na straně opačné," doplňuje za ŘSD Jan Studecký.

Rekonstrukci nebezpečné olšanské křižovatky vítají především tamní řidiči. "Opravu mostu vítáme a nájezdové pruhy nám tu chybí opravdu moc, odbočit od Olšan na Olomouc a především směrem na Prostějov je opravdu velké riziko. Místní lidé si naštěstí dávají velký pozor, takže vážné nehody tu nejsou nijak časté, přesto se stávají," uvedl starosta obce Milan Elfmark.

Podle něj nepřítomnost nájezdových pruhů řidiče značně zdržuje. "Než odbočí, musí dlouho čekat. Jsme připravení i na dopravní komplikace, hlavně když se celá křižovatka zpřehlední a bude bezpečná," dodal starosta.

Při rekonstrukci mostu se řidiči budou muset smířit s omezením dopravy.

"Doprava bude převedena do protisměru v délce přibližně dvou kilometrů," nastiňuje komplikace Studecký.

Nově přibudou nájezdové pruhy

Kromě křižovatky u Olšan však ŘSD připravuje na rychlostní silnici řadu dalších stavebních prací. Týkat se budou křižovatek u Držovic, Žešova nebo v Prostějově-středu.

"U všech půjde o vybudování připojovacích a odbočovacích pruhů, které nebyly při stavbě R46 v sedmdesátých letech zřízeny. U Žešova s pracemi začneme pravděpodobně v příštím roce, ostatní mimoúrovňové křižovatky budou následovat," uvedla Ledvinová.

V současnosti podle ní odborníci pracují také na vybudování bezpečnostních zálivů na celé trase R46 od Olomouce po hranice kraje. "Ty jsou nyní ve fázi studie," uzavřela.