Insolvenční správkyně zkrachovalého OP Prostějov zahájila prodej jeho oděvních značek, a to včetně „vlajkové“ značky OP Prostějov Profashion. (ilustrační snímek)

Insolvenční správkyně zkrachovalého OP Prostějov zahájila prodej jeho oděvních značek, a to včetně „vlajkové“ značky OP Prostějov Profashion. (ilustrační snímek) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Zkrachovalý OP Prostějov prodává své oděvní značky, jsou k mání v aukci

  • 5
Další část "rodinného stříbra" Oděvního podniku Prostějov bude brzy patřit někomu jinému. Insolvenční správkyně zkrachovalé firmy totiž zahájila prodej jeho ochranných známek, a to včetně vlajkové oděvní značky OP Prostějov Profashion.

Hodnota tří desítek značek, které jsou zájemcům nabídnuty prostřednictvím elektronické aukce, je podle znalců zhruba tři miliony korun. Mezi nejznámější ochranné známky, které jsou nyní k mání, patří kromě OP Prostějov Profashion také třeba William & Delvin, Copellini, Nero, Magnolia či Claudette.

Podle insolvenční správkyně Miloslavy Horské lze nabízené známky využít pro oděvy, bižuterii, galanterii i sportovní módu.

"Celkem ve dvanácti aukcích jsou nabízeny jak jednotlivé ochranné známky, tak i jejich soubory," doplnil pak Petr Charvát ze společnost Gaute, která aukce organizuje.

Například vyvolávací cena vlajkové značky OP Prostějov Profashion je 495 tisíc korun, což je zhruba polovina odhadní ceny. Vyvolávací cena ochranné známky na kolekci džínové módy William & Delvin je pak 350 tisíc korun. Aukce mají skončit na začátku listopadu.

Pod ochrannými známkami OP Profashion a OP Prostějov Profashion prostějovský Oděvní podnik dlouhá léta prodával v Česku i na zahraničních trzích svoji základní produkci pánské a dámské konfekce. Ročně firma prodala zboží se značkou OP Profashion či OP Prostějov Profashion zhruba za 17 milionů korun. Název OP Profashion nesla i síť podnikových prodejen.

Už podruhé je na prodej i "srdce" někdejšího oděvního gigantu

Oděvní značky nejsou jedinou částí bývalého prostějovského textilního gigantu, která je nyní na prodej. Právě třetím říjnem totiž končí termín, do kterého mohou zájemci podávat nabídky také na "srdce" OP, tedy jeho hlavní areál v Prostějově.

Jde přitom už o druhé výběrové řízení na jeho prodej, to první totiž insolvenční správkyně zrušila. Investor, který jako jediný v řádném termínu podal nabídku na celý areál a za nemovitosti v odhadované hodnotě 180 milionů korun nabídl 25 milionů, totiž nesplnil všechny podmínky (více čtěte zde).

Dosud nejvíc peněz za nemovitosti získala insolvenční správkyně pro věřitele OP prodejem výrobního areálu OP v Uherském Hradišti, jehož kupní cena činila 38 milionů korun. Dalších 35 milionů pak vynesl prodej areálů v Olomouci, Ostravě a Drahanech. Výraznou položkou z jiných oblastí pak byl prodej výroby na míru, tedy takzvaných měřenek, za 58 milionů.

Postupem času je tak stále jasnější, že prodej majetku ani zdaleka nepokryje nashromážděné dluhy. Pohledávky vůči OP totiž nárokuje 555 věřitelů, kteří požádali o více než dvě miliardy korun. Jen České spořitelně, která je zajištěným věřitelem, prostějovská textilka dluží zhruba 675 milionů korun.

,