Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Přerově začne rozšiřování dopravní tepny, přinese tři měsíce uzavírek

  17:57aktualizováno  17:57
Tři měsíce dopravních komplikací čekají od pondělí v Přerově řidiče i cestující v městské hromadné dopravě. Dělníci totiž začnou rozšiřovat rušnou Palackého ulici. Tepna, která je nyní široká pouhých 4,5 metru, a mezi silnicemi I. třídy je tak raritou, by díky tomu mohla být v budoucnu obousměrná.

Palackého ulice v Přerově patří mezi nejrušnější ulice ve městě, přestože nemá dostatečnou šířku a musí být v části jednosměrná. To se začne od pondělka měnit. | foto: Libor TeichmannMAFRA

Během přestavby, která začne 4. dubna a potrvá do 28. června, budou muset řidiči počítat s objízdnou trasou. Ulice bude pro běžnou dopravu zcela uzavřená a budou jí moci projíždět pouze linky městské a příměstské autobusové dopravy.

„Počítáme s tím, že objízdné trasy povedou ve směru od Předmostí po obou nábřežích a přes ulici Pod Valy. V opačném směru pak Kratochvílovou ulicí,“ uvedla Jitka Kočicová z přerovského magistrátu.

V době pokládky finálních povrchů, tedy ve dnech 25. až 27. května a 16. až 17. června, pak bude nutno silnici zcela uzavřít.

„Na tyto dny budou vydány objížďkové jízdní řády a linky budou vedeny po nábřeží Edvarda Beneše a nábřeží PFB s vynecháním zastávky v Palackého ulici, kterou nahradí zastávky na těchto nábřežích. Změny dozná také zastávka U Pivovaru, která bude obsluhována pouze ve směru z autobusového nádraží,“ upřesnila Kočicová.

Ulice má mimo jiné vypomáhat při dopravních omezeních

Rozšíření rušné silnice má mimo jiné umožnit snazší průjezd záchranářům, dosud se totiž auta hasičů nebo záchranné služby občas musela prodírat i po trávníku, aby vůbec projela.

„K rozšíření dojde v úseku od ulice Doktora Skaláka po ulici Boženy Němcové, a to tak, aby vozidla integrovaného záchranného systému mohla trasu bezproblémově používat obousměrně. V tuto chvíli tomu tak není, protože ulice Palackého je v úseku 160 metrů zúžena jen na 4,5 metru. Dá se říct, že takto úzká silnice I. třídy je raritou,“ uvedl náměstek přerovského primátora Pavel Košutek.

Jedná se přitom o značně frekventovanou silnici. Podle posledního sčítání Palackého ulicí za den projede až 13 tisíc vozidel. Nově bude ve zmiňovaném úseku cesta široká 6,5 metru, a to na úkor stávajícího trávníku před budovou samoobsluhy.

Důvodů pro přestavbu komunikace je hned několik. Mimo jiné ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládá, že Palackého ulice se stane důležitou dopravní spojkou v době výstavby mimoúrovňového křížení v Předmostí a takzvaného průpichu. Chce ji rozšířit hlavně proto, aby její kapacita dostačovala i při zvýšeném provozu.

„Zásadním důvodem je zajištění průjezdnosti Přerovem v souvislosti s připravovanými dopravními stavbami na území města,“ vysvětlil již dříve Martin Smolka z olomouckého ŘSD.

Díky rozšíření už nebudou muset autobusy přes historické jádro

Palackého ulice je totiž součástí jedné z navrhovaných tras, které by měly zajistit, aby doprava ve městě nezkolabovala.

Město má navíc s Palackého ulicí své vlastní plány. Chce, aby v budoucnu fungovala silnice obousměrně i pro vozidla MHD. Jezdily by tudy autobusy, které v současné době nadměrně zatěžují Kratochvílovu ulici v historickém jádru města.

„Kratochvílova ulice je kvůli tomu permanentně opravována, chtěli bychom proto stavebně technický stav této ulice jednou provždy vyřešit,“ vysvětlil před nedávnem přerovský primátor Vladimír Puchalský.

Případnému zobousměrnění ale bude předcházet zkušební měření hluku kvůli tomu, aby v okolí nebyly překračovány hygienické normy. Povrch nového úseku bude pokryt takzvaným tichým asfaltem a ŘSD uvažuje o tom, že by tichý asfalt následně položilo i ve zbytku ulice.

„Pro místní obyvatele by to byla značná úleva,“ podotkl Smolka.

Rozšíření silnice v Palackého ulici ŘSD přijde na tři miliony 281 tisíc korun bez DPH. O této úpravě se v Přerově mluví už dvacet let, plán ale vždy narážel na odpor lidí z Palackého ulice, kteří se obávali hluku způsobeného větším průjezdem aut a autobusů.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.