Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlostní silnici R46 zablokovaly dvě nehody, způsobily kolony

  16:34aktualizováno  17:44
Kvůli dvěma nehodám se odpoledne na rychlostní silnici R46 z Prostějova do Olomouce tvořily dlouhé kolony. Silnice byla u obou nehod průjezdná jen levým pruhem. Kolize se obešly bez zranění.

Rychlostní silnici R46 zablokovaly dvě nehody, auta stojí v kolonách | foto: Vojtěch Bílý, 5plus2.cz

Tři kamiony a jedno osobní auto bouraly před druhou hodinou odpoledne na rychlostní silnici R46 nedaleko sjezdu na Olšany. Průjezdný zůstal jen levý pruh a okamžitě se v místě začaly tvořit kolony dlouhé několik kilometrů. Dopravu dlouho blokoval jeden z nepojízdných kamionů.

Fotogalerie

"Příčinou nehody bylo nedodržení bezpečné vzdálenosti. Nehoda se obešla bez zranění," informoval policejní mluvčí Josef Bednařík.

Ten řidičům zároveň doporučil, aby využili sjezdu na Olšany, odkud mohli pokračovat po staré komunikaci na Olomouc.

"Bohužel právě v tomto místě řízení nezvládli další tři řidiči, po třetí hodině odpoledne se tam srazila tři osobní auta. I tato nehoda se obešla bez zranění a silnice je v levém pruhu průjezdná," doplnil Bednařík. Místem této nehody auta znovu projela v obou pruzích kolem 17. hodiny. Policejní odhad počítal s úplným odstraněním následků před sedmou večer, aktuální stav na silnicích najdete na doprava.idnes.cz.

Rychlost by se měla zase snížit, navrhují odborníci

Na podobné nehody na R46, po níž mohou řidiči v některých úsecích jet i 130 kilometrů v hodině, přitom nedávno upozorňoval i koordinátor BESIP pro Olomoucký kraj Miroslav Charouz (o úvahách na téma rychlost na R46 čtěte také zde).

Na vytížené spojnici Olomouce a Vyškova by tak podle něj měla být rychlost omezená na 110 kilometrů v hodině.

"Na křižovatkách bez připojovacích pruhů by to pak mělo být osmdesát kilometrů za hodinu. Opírám se při tom o dosavadní průzkumy měření rychlosti, kdy zhruba dvě třetiny řidičů překročily povolenou rychlost výrazně. To by v případě povolených sto třiceti versus reálných sto čtyřiceti kilometrů mělo v mnoha případech fatální následky," varuje Charouz.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.