Olomoucká zoo otevřela další část safari, nově zve i do africké divočiny

  • 0
Olomoucká zoo na Svatém Kopečku otevřela nové africké safari. Lidé zde nyní mohou v turistickém vláčku vjet přímo do výběhu celého stáda majestátních oryxů jihoafrických, kromě těchto antilop jsou tu pak k vidění i žirafy Rothschildovy.

Otevřením afrického safari za zhruba dva miliony korun se olomoucká zoo v pátek dopoledne o další kus přiblížila k historické proměně. Cílem je přebudovat ji z podstatné části na velké safari, zabrat by mělo téměř polovinu rozlohy zahrady. Nová africká část doplnila euroasijské safari otevřené v červenci 2013 se zubry, losy, jeleny či muflony a kozorožci. Loni ho navštívilo 50 tisíc lidí.

„Máme tady šestnáct oryxů jihoafrických, jedenáct dospělých a pět mláďat,“ popisuje nové lákadlo olomoucké zoo ředitel Radomír Habáň.

Zoo má už i africké safari

V době páteční novinářské návštěvy se stádo těchto antilop dalo do běhu a ve volném prostoru safari s přirozeně vypadajícím kusem krajiny jde o působivou podívanou.

K africkému safari navíc patří také část výběhu žiraf. Díky dokola jedoucímu vláčku si je návštěvníci mohou prohlédnout skutečně ze všech stran. Plot složený z doběla ohoblovaných kusů dřev jim v tom rozhodně nijak nebrání.

Zkrátka u afrického safari nepřijdou ani lidé, kteří sem vláčkem nepřijedou. Nedaleko nedávno opravené rozhledny stojí nová menší vyhlídka, ze které je na stádo oryxů velmi dobře vidět.

Další na řadě bude safari s arktickými vlky, první v Evropě

Po africké části chce vedení zoo co nejdříve otevřít americké safari. Žít v něm bude početná smečka vlků arktických s pro ně typickou hustou bílou srstí.
Půjde o vůbec první vlčí safari v Evropě. Ředitel Habáň věří, že bude pro návštěvníky zahrady připravené už příští rok.

Celkem má mít safari pět částí s různými zvířaty. Po vlčím přijde jako čtvrtá na řadu australská část s klokany a jako páté arktické safari se sobem polárním.
Jednotlivá safari na sebe budou přímo navazovat, turistické vláčky budou skrze brány projíždět z jednoho do druhého. Trasa bude měřit zhruba pět kilometrů.

„Doufejme, že do tří let to bude všechno hotové,“ řekl Habáň.