Některé z přerovských škol by rádi dostaly žáky ven z učeben díky výuce v altánu či na zahradě. (ilustrační snímek)

Některé z přerovských škol by rádi dostaly žáky ven z učeben díky výuce v altánu či na zahradě. (ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

Výuka v altánu či učebna v zahradě. Školy chtějí dostat děti ven ze tříd

  • 0
Netradiční novinky připravují pro své žáky přerovské základní školy. Dětem by mohly zpestřit výuku i volný čas. Mezi plánované projekty patří jak modernizace učeben, tak poměrně nezvyklé nápady. O jejich uskutečnění rozhodnou dotace.

Například škola v Předmostí prosazuje vznik venkovní učebny matematiky. „Bylo by vhodné mít tu zastřešený altán, v němž by mohla probíhat výuka matematiky i za nepříznivého počasí,“ uvedla ředitelka školy Věra Václavíčková.

Základní škola Za Mlýnem by zase chtěla vybudovat víceúčelovou venkovní učebnu a také relaxační zónu.

„Na pozemku školy se nám podařilo vytvořit arboretum plné květin. V jeho blízkosti je travnatá plocha, kde by mohla vzniknout přírodovědná učebna, která by mohla pojmout až třicet žáků. Odpoledne by ji mohly využít děti z družiny,“ plánuje ředitelka školy Božena Přidalová. Součástí projektu je i osazení relaxační zóny herními prvky.

Ven z učeben chtějí dostat žáky také v Základní škole U Tenisu. „Naší velkou ambicí je zrekonstruovat školní zahradu, kde by vznikla venkovní učebna pěstitelských prací, v níž by vyrůstaly i méně známé dřeviny. V druhé části zahrady by měly být umístěny herní prvky, které budou využívat děti v rámci školní družiny,“ konstatoval ředitel Tomáš Jelínek.

Další vize: moderní laboratoře a digitální jazykové učebny

V plánech škol je nicméně i modernizace školních učeben, které pro žáky zatraktivní výuku.

„Jedním z našich cílů je vytvoření digitální jazykové laboratoře, která by žákům umožnila on-line komunikaci s jinými školami, a to i v zahraničí. Chceme zřídit také experimentální učebnu pro výuku fyziky, chemie, biologie a environmentální výchovy,“ doplnila ředitelka školy v Předmostí Václavíčková.

Základní škola Svisle se chce zaměřit na zručnost svých žáků. Chce modernizovat školní dílny.

„Chceme podporovat u dětí manuální zručnost a vztah k vlastní práci, máme v úmyslu vybavit dílny moderními pomůckami, podporujícími polytechnické vzdělání,“ řekl ředitel školy Miroslav Fryštacký.

Zda se plány podaří uskutečnit rozhodne získání dotací

V Základní škole Trávník zase chtějí centrum pro přírodovědné a jazykové vzdělávání.

„Máme představu, že vznikne přestavbou nevyužitých prostor vnitřního atria školy. Preferujeme také vybavení odborných učeben moderními pomůckami,“ připomněla ředitelka Kamila Burianová.

V Základní škole Velká Dlážka by učitelé ocenili interaktivní digitální učebnu pro výuku odborných předmětů.

„Ta nám totiž citelně chybí. Chceme se podílet na rozvoji přírodovědných a komunikačních dovedností žáků. Mohlo by to mít pozitivní vliv na atraktivitu technických a přírodovědných předmětů,“ řekl ředitel Martin Černý.

Projekty přerovských základních škol jsou ale zatím jen na papíře. Vedení města doufá, že se na ně podaří získat dotace v rámci takzvaných integrovaných teritoriálních investic Olomouckého kraje, které využívají finanční zdroje z různých operačních programů.