"V autech testujeme naše nové zařízení, pomocí něhož můžeme popsat styl jízdy daného vozu. Pokud řidič nebezpečně manévruje například prudkým přejetím z pruhu do pruhu, víme o tom," přibližuje za firmu její jednatel Tomáš Hoplíček.
Případnou agresivní jízdu v autě zaznamená takzvaný akcelometr. "Uvnitř něj je zařízení, které laicky řečeno sleduje horizontální a vertikální osu vozu. Pokud se jedna z nich výrazně vychýlí, je to signál o prudkém pohybu auta. Pokud jede, je za tím například právě náhlé přejetí z pruhu do pruhu. Zachytí i náhlou změnu rychlosti, což je pro vyhodnocení stylu jízdy další důležitý údaj," vysvětluje Hoplíček.
Využití vynálezu olomoucké firmy je však podle něj ještě širší. "Akcelometr by se dal napojit i na alarm vozu. Pokud do něj zloděj vleze, jeho pohybem se osy auta také vychýlí. Naše zařízení to zachytí a dá nám vědět."
Společnost již šest let pomocí satelitů sleduje u zhruba dvaceti tisíc vozů jejich rychlost, spotřebu a také množství uvolněných emisí. Podobné služby využívají především firmy, které na dálku nechávají sledovat svá služební auta. "Díky akcelometru pak budou moci naši zákazníci také říct, který řidič je při řízení jejich služebních aut stojí nejvíce peněz," doplňuje Hoplíček.