Výhody sociálních sítí už objevují i nemocnice. Lákají přes ně například dárce krve či zodpovídají pacientům dotazy. (ilustrační snímek)

Výhody sociálních sítí už objevují i nemocnice. Lákají přes ně například dárce krve či zodpovídají pacientům dotazy. (ilustrační snímek) | foto: Reuters

Na sociální sítě míří i nemocnice, nabízí třeba poradnu přes Facebook

  • 2
Sociální sítě už začaly v Olomouckém kraji objevovat i nemocnice. Například ta šumperská umožňuje ženám poradit se s lékaři porodnicko-gynekologického oddělení přes Facebook, Fakultní nemocnice Olomouc pak kromě něj zabrousila i na Twitter.

Nemocnice na sociálních sítích oceňují rychlost takové komunikace a množství pacientů, které jediným zmáčknutím tlačítka na klávesnici dokážou oslovit.

Šumperská porodnice na Facebooku sdílí například fotky novorozenců, ale také umožňuje ženám poradit se s lékaři, aniž by musely přijít osobně.

"Dobrý den, pane primáři, je mi 36 let, ještě jsem nerodila. Užívám léky na asthma bronchiale. Chtěla bych mít dítě, ale obávám se vedlejších účinků léků. Jaká jsou prosím rizika? Děkuji," ptá se například v internetové poradně šumperského porodnicko-gynekologického oddělení pacientka Beata. A okamžitě dostává odpověď.

"Tato sociální síť je dnes velice oblíbená zejména u mladší generace. Naší snahou je být budoucím i současným maminkám maximálně nablízku, proto jsme se rozhodli zřídit stránky také na Facebooku," vysvětluje primář gynekologicko-porodnického oddělení Šumperské nemocnice Miloš Vysloužil.

I lékaři a odborníci tak chtějí jít s dobou

Ten už nějakou dobu odpovídá v poradně na dotazy pacientek také přímo na internetových stránkách nemocnice.

"Každý měsíc zodpovím desítky dotazů, a to nejen od pacientek ze Šumperské nemocnice. Jsme rádi, že je o poradnu zájem. Takovouto službu ženám nabízíme jako jedno z mála oddělení v České republice," dodal Vysloužil.

Podle Hany Szotkowské, tiskové mluvčí holdingu Agel, pod který Šumperská nemocnice spadá, patří Češi k nejaktivnějšími uživatelům Facebooku v Evropě. I nemocnice tak chce jít s dobou a svým pacientům nabídnout další komunikační kanály, kterými se se svými lékaři a odborníky mohou spojit.

"Stránky slouží nejen jako nástroj komunikace, ale také jako místo, kde se budoucí a nové maminky dozvědí aktuální informace o dění v porodnici, získají tipy z oblasti péče o novorozence či přípravy na porod. Vítáni na stránkách jsou však i tatínci," vysvětlila Szotkowská.

Olomoucká nemocnice oslovuje pacienty i pomocí "tweetů"

Na sociální sítě vsadila také Fakultní nemocnice Olomouc. Ta kromě Facebooku zabrousila i na Twitter, její pacienti tak nejnovější zprávy mohou snadno a rychle odebírat i v podobě krátkých zpráv, takzvaných tweetů.

"Pro komunikaci s pacienty využíváme i sociální sítě. Nemocnice má svůj profil na Twitteru a především na Facebooku, kde se snažíme našim pacientům dávat vědět o novinkách ve Fakultní nemocnici Olomouc, zvát je na naše akce a podobně," uvedl tiskový mluvčí olomoucké fakultní nemocnice Egon Havrlant.

Kromě svých stálých oficiálních facebookových stránek však nemocnice provozuje i další a využívá tak sociální sítě například i při snaze nalákat více dárců krve. Celá její kampaň je zaměřena především na mladé lidi a pro ty je právě Facebook nejpřirozenějším komunikačním kanálem.

"Založili jsme a provozujeme také například facebookový profil naší kampaně 470 ML, která je zaměřena na získávání nových mladých dárců krve. Jsme přesvědčeni, že je to velmi dobrý komunikační nástroj pro snadný a rychlý kontakt zejména právě s mladší cílovou skupinou," potvrdil plán nemocnice Havrlant.

Kdo Facebook nemá profil nebo nechce mít, a přesto by byl rád v kontaktu s předními odborníky, může využít e-mailovou korespondenci. Přestože fakultní nemocnice nemá internetovou poradnu, ve které by si dotazy mohli přečíst všichni, e-mailem pacienti odpovědi na své otázky dostanou vždy.

"Pacienti a veřejnost se na nás také obracejí přes naši e-mailovou adresu a směřují sem nejrůznější dotazy," potvrdil mluvčí fakultní nemocnice s tím, že řada z nich se týká konkrétních vyšetření nebo konkrétních zdravotních problémů.