Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Olomouc je krůček od nového bikeparku, stavět by se mohl už za rok

  19:01aktualizováno  19:01
Olomoučtí bikeři mají velkou šanci, že se brzy dočkají vytouženého bikeparku. Šance, že areál v bývalé pískovně v olomoucké městské části Slavonín opravdu vznikne, je nyní největší za posledních několik let. Plán má totiž velkou šanci na dotaci, která by cestu ke stavbě otevřela.
Bikepark (Ilustrační snímek)

Bikepark (Ilustrační snímek) | foto: Bořivoj Černý, MAFRA

Žádost o dotaci na plány z roku 2009 odešla z magistrátu v lednu, za zhruba dva týdny bude vedení města znát verdikt. Pokud pak vše posvětí zastupitelé, budou mít místní bikeři své zázemí v městské části Slavonín už příští rok. Zatím jezdí v tamním lese.

"Hlavní je tady schválení dotace. Ovšem při kvalitě toho projektu to vypadá velmi nadějně," přemítá o budoucnosti bikeparku primátor Martin Novotný. "Stavět by se tak s velkou pravděpodobností mohlo už příští rok, v němž bychom ho i dokončili. Vše bude ještě samozřejmě záležet na rozhodnutí zastupitelstva."

Bikepark má u rozhraní olomouckých čtvrtí Slavonín a Nemilany zabrat zhruba 15 tisíc metrů čtverečních bývalé pískovny. Cesta k němu povede z Božkovy ulice.

"Z jednoho rozjezdového pahorku povedou čtyři různě obtížné tratě. Zajezdit si tak bude moci úplně každý, včetně úplných začátečníků a malých dětí," popisuje Kamil Tatarkovič, sám jezdec Světového poháru a jeden z autorů studie o podobě bikeparku.

"Jedna z drah postavených z hlíny a doplněných o dřevěné překážky bude ve své podstatě závodní, na další najdou bikeři prvky pro nejrůznější triky. Zbylé dvě jsou jednodušší s menšími skoky," doplňuje.

Plány bikeparku jsou hotové od roku 2009, možnost získat na jejich převedení do reality dotaci je na dosah teď. Olomoucký magistrát o ni požádal v lednu. Na konci května bude jasné, zda ji získá. Celkem bude bikepark stát zhruba tři miliony korun.

V okolí místa, kde by měl stát, se jezdci na horských kolech prohání už teď. "Jezdíme ve Slavonínském lese, máme zde jen nevýrazně a provizorně upravené tratě," doplnil Tatarkovič.

Zdůrazňuje, že vše mají oficiálně domluvené a povolené. Jakmile bude jejich areál hotový, slibuje, že tu bikeři vše vrátí do původního stavu. "Je u nás spousta lidí, kteří se tomuto sportu věnují. Zázemí pro ně v Olomouci chybí a to tady přitom dříve fungovalo několik tratí a klubů, které pořádaly tréninky a závody," srovnává. 





Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.