Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trápení obyvatel i řidičů ve Zvoli skončí, obchvat má stát do dvou let

  9:27aktualizováno  9:27
Lidé ze Zvole a Vlachova na Šumpersku se nejpozději do dvou let dočkají obchvatu. Na tom se začalo pracovat už před časem, ale Ředitelství silnic a dálnic práce kvůli nedostatku peněz přerušilo. Ze silnice jsou přitom nešťastní jak obyvatelé kvůli hluku, tak i řidiči, kteří musí jet úzkou klikatou silnicí.
Místo úzké klikaté cesty s ostrými zatáčkami v obci mají řidiči za dva roky při cestě mezi Mohelnicí a Šumperkem jet po dokončeném obchvatu. (Ilustrační snímek)

Místo úzké klikaté cesty s ostrými zatáčkami v obci mají řidiči za dva roky při cestě mezi Mohelnicí a Šumperkem jet po dokončeném obchvatu. (Ilustrační snímek) | foto: Jiří Bervida, MAFRA

"Peníze jsou připravené. Práce by měly začít pravděpodobně už letos v květnu a termín dokončení je nejpozději v roce 2014," sdělil ředitel olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Obyvatelé Zvole a Vlachova už na obchvat netrpělivě čekají. "Bez přehánění na něj čekáme jako na boží smilování. Doprava středem obce je už neúnosná, denně tudy projíždí kolem 15 tisíc aut. Přejít ve špičce silnici je skoro nemožné," sdělil starosta Zvole Josef Najman.

Obchvat Vlachova a Zvole bude součástí nové rychlostní silnice, která urychlí dopravu mezi Mohelnicí a Šumperkem a zbaví lidi z obcí exhalací a hluku. Náklady budou zhruba miliarda korun. Peníze se ministerstvu podařily sehnat tak, že omezilo náklady na obchvat na 50 milionů eur.

"Díky tomu, že jsme se vešli do této částky, nemuseli jsme znovu žádat o dotaci z Evropské unie," řekl ministr dopravy Pavel Dobeš.

Obchvat Zvole (oranžově zvýrazněná trasa) odvede dopravu od domů místních či

Obchvat Zvole na Šumpersku (oranžově zvýrazněná trasa) odvede dopravu od domů místních či lidí ve Vlachově, řidiči zase už nebudou muset jezdit po úzké a husté dopravě nevyhovující silnici.

Loni podepsalo ŘSD s dodavatelem dodatek smlouvy s úsporami téměř 105 milionů, to je zhruba desetina z původní částky 1,1 miliardy. Přesto se v červnu kvůli napjatému rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury práce zastavily. Lidé ve Zvoli pak kvůli tomu dokonce připravovali občanské nepokoje z obav, že se stavba úplně zablokuje.

Po obchvatu Zvole se mělo původně jezdit už na podzim roku 2010, peníze i dodavatelé byli připraveni už v roce 2009. Stavbu ale zastavily majetkové spory. Dva vlastníci odmítli prodat své pozemky a spor o vyvlastnění musel rozhodnout až soud.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

ilustrační snímek
Muž na seznamce vyloudil fotky, pak ženu nutil k hrátkám před kamerou

Na neopatrnost při sdílení intimních fotografií doplatila mladá žena z Olomoucka. Na internetové seznamce si začala dopisovat s mužem, kterému své fotky...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Olomoucký kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Vizualizace budoucí podoby Národního olympijského tenisového a volejbalového...
Rozestavěné prostějovské olympijské centrum stále čeká na klíčovou dotaci

U tenisových kurtů v Prostějově už několik měsíců vzniká Národní olympijské centrum pro tenis a volejbal. Hotové jsou již obrysy hrubé stavby za více než sto...  celý článek

Jak si snížit IQ tričkem
Jak si snížit IQ tričkem

Primitivní vtip, trapná anglická hesla, stereotyp a zoufalstvím vyždímaně designové dílny. Aneb pekelnosti českých e-shopů.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.