Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Strojvůdce přejel zastávku, pak zacouval a lidem zastavil na přejezdu

  11:50aktualizováno  11:50
Neobvyklou situaci zažili tento týden cestující ve Střeni na Olomoucku. Vlak totiž projel kolem nástupiště a teprve pak zabrzdil. Kousek zacouval a zastavil na blízkém přejezdu. Za vším byla chyba strojvedoucího, který si pozdě uvědomil, že zde má zastavit a chtěl chybu napravit.
Strojvůdce si příliš pozdě vzpomněl, že má ve Střeni na Olomoucku zastavit a zastávku přejel. Pak zacouval zpět a zastavil na blízkém železničním přejezdu. Ilustrační snímek

Strojvůdce si příliš pozdě vzpomněl, že má ve Střeni na Olomoucku zastavit a zastávku přejel. Pak zacouval zpět a zastavil na blízkém železničním přejezdu. Ilustrační snímek | foto: Petr Janeček, MAFRA

Spěšný vlak 1638 ze Šumperku do Brna projel stanicí v pondělí ráno, České dráhy už incident interně prošetřily. 

„Na základě poskytnuté výpovědi strojvedoucího a analýzy záznamu o jízdě vlaku můžeme potvrdit, že skutečně uvedený vlak o několik desítek metrů zastávku projel a následně couval tak, aby mohli cestující vystoupit a nastoupit na přejezdu v blízkosti zastávky,“ uvedla mluvčí společnosti Radka Pistoriusová.

Lidé tak sice mohli nastoupit, ovšem ne bez potíží. "Museli nalézat do vlaku z železničního náspu, který je o mnoho níže než nástupiště. Cestující byli vystaveni nebezpečí úrazu a možných zranění vinou zaměstnanců Českých drah," napsal iDNES.cz čtenář, který byl svědkem události.

Chybujícího strojvůdce České dráhy za nezastavení v zastávce a couvání potrestaly finančně, a také obdržel písemnou výtku, takzvanou „žlutou kartu“.

Příčinou podobných situací bývá často změna rutiny

Podobné případy se podle Pistoriusové čas od času stávají. „Občas k tomu dojde jak u nás, tak v zahraničí. Obvykle pak ale vlak zastaví v nejbližší vhodné stanici nebo zastávce a cestující jsou přepraveni vhodným spojem nebo náhradním způsobem. Couvat do projeté stanice či zastávky je možné, jen pokud to dopravní situace a předpisy umožňují,“ shrnula.

„Příčinou projetí je obvykle drobná nepozornost, zamyšlení, stereotyp a odchylka od něj, například pokud jde o mimořádné zastavení při výlukovém jízdním řádu nebo pokud strojvedoucí jezdí obvykle na rychlících a pak mimořádně přejde na vlak s větším počtem zastavení,“ dodala.

Právě tato okolnost byla dle ní zřejmě i za situací ze Střeně, kdy si strojvedoucí příliš pozdě uvědomil, že zde má zastavit, a proto nestihl zabrzdit. Kromě dotyčného ranního spoje totiž ani jeden z přímých vlaků na trase Šumperk-Brno v této zastávce nezastavuje.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.