Kam do Jeseníků? Jesenické infocentrum zatím neporadí.

Kam do Jeseníků? Jesenické infocentrum zatím neporadí. | foto: Tomáš Gangur, Hotel Praděd

Turisté se diví. Infocentrum v Jeseníku je v hlavní sezóně zavřené

  • 1
Až do 17. ledna se turisté přijíždějící do Jeseníku musejí obejít bez služeb infocentra. Diví se, proč se tak děje v době, kdy do hor přijíždí nejvíce turistů. Příčinou je změna provozovatele infocentra.

„Jsme tu na zimní dovolené možná potřetí za deset let. Na městském informačním centru jsem vždycky dostal perfektní informace. Teď mě nemile překvapilo, že jsem narazil na zavřené dveře,“ postěžoval si Petr Obdržálek ze Znojma.

Podle radnice je důvodem dočasného uzavření informačního centra změna provozovatele. Do konce roku to byla obecně prospěšná společnost Jesenická rozvojová, ve výběrovém řízení už ale na podzim dostal pro další roky přednost projektový manažer v cestovním ruchu Marcel Šos.

„Dosavadnímu provozovateli vypršela smlouva, proto byla vypsána nová soutěž. Jesenická rozvojová se sice zúčastnila, ale pan Šos měl lepší nabídku,“ řekl místostarosta Jeseníku Petr Procházka.

Informace v Jeseníku

Infocentrum ve městě vzniklo jako jedno z prvních v republice. Radnice přijala nabídku ze Švýcarska a postavila zařízení podle tamního vzoru.
Služby zaváděl Jiří Koranda. Před osmi lety město poprvé uspořádalo soutěž a vybralo Jesenickou rozvojovou, která nyní končí.

Jesenická rozvojová předala prostory ke konci prosince. Teď se na spuštění připravuje nový provozovatel. „Je to nepříjemné, ale bez prodlevy se nepodařilo celou záležitost provést, protože je poměrně složitá,“ sdělil Petr Procházka.

Marcel Šos nechce celou záležitost komentovat. „Provozování městského informačního centra podle smlouvy zahajuji sedmnáctého ledna, a to dodržím,“ řekl.

Jesenická rozvojová provozovala městské informační centrum posledních osm let a zaměstnávala tři lidi. „Nikdo z nich tam pokračovat nebude, odcházíme zkrátka všichni,“ sdělil ředitel společnosti Václav Pták.

Provoz přišel na milión a půl ročně

Provoz informačního centra stál přibližně jeden a půl milionu měsíčně. Většina nákladů padla na mzdy a za pronájem prostor. „Pokud bude chtít radnice zachovat informační služby tři sta pětašedesát dní v roce jako dosud, bude ta částka obdobná,“ řekl Pták.

Má podezření, že při výběrovém řízení unikla ven částka, kterou Jesenická rozvojová za další provozování infocentra nabízela a konkurence nasadila o něco nižší. „Žádná oficiální stížnost nepřišla, takže jsme tuto možnost ani neprověřovali. Ve prospěch vítězné nabídky ale jednoznačně rozhodla její kvalita a komplexnost,“ uvedl jesenický místostarosta Petr Procházka.

Jesenické infocentrum patřilo k republikové špičce

Jesenické infocentrum bylo založeno jako jedno z prvních svého druhu v České republice a patřilo v devadesátých letech k absolutní republikové špičce.

Tehdejší vedení radnice využilo švýcarské nabídky a postavilo zařízení podle tamního vzoru. Vysoký standard služeb ve městě zavedl a řadu let infocentrum řídil Jiří Koranda. Později město změnilo systém a před osmi lety poprvé uspořádalo soutěž na provozovatele.