V létě čekají na řidiče v Prostějově komplikace. Bude se opravovat frekventovaná křižovatka na výpadovce na Olomouc.

V létě čekají na řidiče v Prostějově komplikace. Bude se opravovat frekventovaná křižovatka na výpadovce na Olomouc. | foto: Michal Šverdík, 5plus2.cz

Objížďka po dálnici nebude. Bylo by to příliš nebezpečné, uznal Prostějov

  • 1
Původní plán, že by v Prostějově v době oprav výpadovky na Olomouc automobily jezdily po dálnici, padl. Podle radnice by taková objížďka nebyla bezpečná a Ministerstvo dopravy by to beztak jen stěží povolilo.

Současné opravy Dolní ulice a křižovatky U Rodenů ve východní části Prostějova značně zkomplikovaly dopravu. Řidiči se zejména ve špičce musí potýkat s kolonami, čekání se často protáhne na dlouhé minuty.

Motoristé se proto už dnes obávají, co teprve s dopravou v Prostějově udělají plánované opravy hlavní výpadovky na Olomouc, Olomoucké ulice v blízkosti železničního přejezdu.

Radnice proto uvažovala, že by se na přechodnou dobu pokusila prosadit objížďku po dálnici od obchodní zóny právě k opravené křižovatce U Rodenů, aby sem auta mohla bez dálniční známky.

"Nakonec jsme spolu s krajským úřadem, správou silnic a policií dospěli k názoru, že takovou objížďku prosazovat nebudeme. Nebylo by to moc bezpečné. Na dálnici nejsou připojovací pruhy a například pro řidiče, kteří jezdí jen občas nakupovat, by to mohlo být zrádné," řekl vedoucí odboru dopravy na prostějovské radnici Miroslav Nakládal.

Přesný termín zahájení oprav se podle něj zatím stále upřesňuje. Platí nicméně, že pracovat se bude někdy v červenci až říjnu. "Limitem je pro nás dokončení oprav Dolní ulice a křižovatky U Rodenů, kudy povede hlavní sjezd z dálnice," dodal Nakládal.

Nebezpečná křižovatka dostane světla

Na výpadovce na Olomouc radnice spolu s Olomouckým krajem plánuje zásadní úpravy nebezpečné křižovatky ulic Olomoucká, Sladkovského, Barákova včetně zdejšího železničního přejezdu. Jen za posledních pět let se zde stalo třináct havárií a několik smrtelných nehod, kdy chodce srazil projíždějící vlak.

Stavba za dvacet milionů korun zahrnuje úpravy komunikací, přeložky inženýrských sítí, vybudování nových parkovacích stání a osazení semafory a světly. O investici se podělí Prostějov čtyřmi miliony korun a Olomoucký kraj.

Vyjednání výjimky pro dálnici ovšem město Prostějov nevzdává. Cesta od obchodní zóny směrem k východnímu okraji Prostějova je tudy pochopitelně daleko rychlejší než přes centrum.

"Pokud jde o trvalé zrušení poplatku, ministerstvo je proti. Dálniční síť slouží v první řadě tranzitní dopravě a výjimky by nebyly spravedlivé vůči ostatním městům v blízkosti placených komunikací," nechce však o ničem takovém slyšet mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Přesto by nešlo o první takový případ - poprvé dálnice začala sloužit jako objízdná trasa bez placení mýtného v květnu na Vysočině. Používají ji řidiči, kteří musí uhnout ze silnice II/602 kvůli její rekonstrukci ve Velkém Meziříčí (více čtěte zde).