Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dostavba předposlední části D1 u Přerova se zasekla, tendr zkoumá ÚOHS

  8:52aktualizováno  8:52
Dostavba chybějícího úseku dálnice D1 od Přerova k Lipníku nad Bečvou nabírá další zpoždění. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž nečekaně pozastavil výběrové řízení. Zkoumá, zda v zakázce za zhruba 6,6 miliardy byly v pořádku lhůty. Podle Ředitelství silnic a dálnic to oddálí zahájení stavby.
Dokončená dálnice by pomohla zklidnit například provoz v Přerově

Dokončená dálnice by pomohla zklidnit například provoz v Přerově | foto: Luděk Peřina, MAFRA

"Úřad vede prvostupňové správní řízení týkající se veřejné zakázky stavby dálnice D1 Přerov - Lipník nad Bečvou. Je vydáno předběžné opatření, kterým bylo zadávací řízení pozastaveno. Důvodem šetření jsou zejména pochybnosti o tom, zda zadavatel stanovil dostatečnou lhůtu k podání žádosti o účast v této zakázce," shrnul mluvčí antimonopolního úřadu Martin Švanda.

Výběrové řízení je nyní na začátku, hodnoticí komise dosud posuzovala kvalifikaci firem pro stavbu dálnice. Přezkoumávání ale může trvat i několik měsíců. A podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové zásah úřadu brzdí pokračování tendru.

"Probíhající řízení u ÚOHS znemožňuje odeslání výzev k podání cenových nabídek, tedy zahájení druhého kola soutěže - samotného výběru," uvedla pro ČTK Ledvinová s tím, že předpokládaná cena zakázky je asi 6,6 miliardy korun.

Předposlední chybějící část D1 z Přerova do Lipníku nad Bečvou měla být

Předposlední chybějící část D1 z Přerova do Lipníku nad Bečvou měla být dokončena do zimy 2015, teď je ale tento termín ohrožen.

"Na základě zkušeností z tendrů na úseky modernizace D1 se dá ale očekávat její snížení," podotkla Ledvinová.

Nový čtyřproudový úsek dálnice dlouhý 14 kilometrů se má stavět přibližně dva roky, dle původních plánů měl být otevřen na podzim 2015. Tento termín ovšem počítal se zahájením stavebních prací tento měsíc. Teď ale ŘSD spíše doufá, že se letos vůbec podaří začít. Kromě nynějšího přezkoumávání totiž může ve výběrovém řízení dojít i na další námitky a odvolání.

Obce z Přerovska na dokončení dálnice zoufale čekají

Řada měst a obcí kolem Přerova přitom na dokončení dálnice zoufale čeká, protože nyní trpí nadměrnou dopravou, která přes ně projíždí. Nejvážnější je situace v Přerově.

"Už moc nevím, co k tomu po těch letech říct. Když jsem nastoupil do úřadu, jedno z prvních jednání bylo oznámení o tom, že se s výstavbou této části D1 začne v roce 2012. A od té doby se pořád něco jen odkládá, prodlužuje nebo komplikuje," neskrýval rozčarování z dalšího odkladu dostavby dálnice například náměstek přerovského primátora Michal Zácha.

"Dokončení dálnice je pro nás naprosto nezbytné. To, že chybí, má vliv na rozvoj města, nebo to, že nám teď pořád klesá počet obyvatel," dodal.

Podobně to vidí i starosta nedalekého Oseku nad Bečvou Martin Engl. "Je nehorázné, že se to opět zpozdí. Nám tu denně projede zhruba devět a půl tisíce aut, ta hlavní silnice vedoucí skrz Osek se bez semaforů téměř nedá přejít. Veškerá doprava, která míří od Ostravy a chce jet dál po D1, jezdí přes nás," nastínil.

Trasa Říkovice - Přerov - Lipník nad Bečvou je poslední chybějící částí k dokončení dálnice D1. Ta bude mít na trase z Prahy přes Brno do Ostravy celkově 377 kilometrů. Zatímco ale pro druhý úsek trasy už se vybírá stavební firma, na tom prvním z Říkovic k Přerovu se ještě stále řeší výkupy pozemků.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.