Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

D46 opět trápí řidiče, mezi Olomoucí a Prostějovem ji ucpávají opravy

  4:52aktualizováno  4:52
Je to už skoro pravidlo. Pokaždé v létě se na dálnici mezi Prostějovem a Olomoucí kvůli opravám tvoří dlouhé kolony. Řidiči zuří a stěžují si, proč silničáři neudělají všechny práce najednou. Ředitelství silnic a dálnic se ale brání, že při opravách postupuje, jak nejrychleji to jde.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Stavební práce na obchvatu Olomouce v minulých týdnech na příjezdu do hanácké metropole způsobovaly dlouhé kolony a čekání. Nyní se k tomu přidala už od Prostějova také uzavírka samotné dálnice. A řidiči jsou zoufalí.

„Před pár dny jsem jel k doktorovi do Olomouce. Vyjel jsem raději o hodinu a půl dřív, a stejně jsem zůstal viset v koloně. Nevím, co se stalo, ale bál jsem se, že doktora vůbec nestihnu. Nebylo kam uhnout a jelo se metr po metru. Nechápu, proč je dálnice uzavřená po celé délce už od Prostějova,“ zlobil se jeden z řidičů, důchodce z Prostějova, který dálnici pravidelně využívá.

Minulý rok to bylo na cestě mezi Prostějovem a Olomoucí stejné. Začátkem léta byl uzavřený úsek u Olšan kvůli opravám mostu. Když dělníci skončili, netrvalo ani týden a silnice byla kvůli opravám povrchu vozovky uzavřená znovu. A to rovněž téměř po celém desetikilometrovém úseku až k Olomouci. Kolony byly na denním pořádku.

ŘSD: Oprava je nutná kvůli havarijnímu stavu asfaltu

Motoristé často nechápou, proč silničáři neumí opravy jednotlivých úseků lépe zkoordinovat a hlavně udělat najednou. Je to už několikátý rok, co se dálnice mezi Prostějovem a Olomoucí stále opravuje. Nejprve dělníci měnili svodidla, pak opravovali mosty a až poté přišel na řadu povrch vozovky.

Ředitelství silnic a dálnic se brání tím, že se snaží udělat co nejvíce najednou a při opravách postupuje tak, jak nejrychleji to umožňuje počasí a technologie prací.

„Nyní probíhá současně oprava povrchu vozovky D46 v úseku z Olomouce do Olšan u Prostějova a dále v úseku z Držovic do Prostějova. Termín dokončení je nejpozději do 18. září tohoto roku. V případě vhodných klimatických podmínek je ze strany ředitelství i zhotovitele maximální snaha tento termín zkrátit,“ ubezpečil Jan Studecký, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Nutnost okamžitých oprav vysvětluje havarijním stavem asfaltu. „V roce 2015 byla zpracována diagnostika vozovky. Výsledkem bylo, že stav povrchu řadí vozovku od stupně dobrý až po havarijní. Opravy zahrnují výměnu krytu vozovky v pěti úsecích s odlišnými tloušťkami. Na některých místech bude provedena i výměna podkladní vrstvy,“ uvedl Studecký.

Na jednu uzavírku vzápětí naváže další, potrvá půl roku

Na tuto uzávěru ovšem vzápětí naváže zhruba půlroční oprava sjezdu z dálnice u Žešova, která si opět vyžádá omezení provozu.

„Lhůta pro dokončení této stavby je šest měsíců bez technologické přestávky,“ řekl Studecký. Stavba podle něj zvýší bezpečnost na sjezdu z dálnice, kde nyní chybí odbočovacím pruh a řidiči musí zatáčet prudce doprava.

„Zlepší se připojení i odbočení. Stavba počítá s vybudováním odbočovacího pruhu a rekonstrukcí připojovacího pruhu, dále zde bude pevné dopravní značení a nové vegetační úpravy. Řidiči musejí počítat s částečnou uzávěrou provozu,“ potvrdil mluvčí silničářů.

Jízda po opravované a uzavřené dálnici v okolí Prostějova tak bude pro řidiče ještě po několik měsíců noční můrou. Každá drobná nehoda navíc způsobuje totální kolaps. Naposledy dálnice stála minulý týden ve čtvrtek, kdy zde havarovalo nákladní auto. Podle odborníků je úsek mezi Olomoucí a Prostějovem velmi nebezpečný. Silnice například nemá odstavné pruhy a v některých zatáčkách je vidět až na poslední chvíli.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.