Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Olomouc odvrátila hrozící dopravní kolaps, rozdělila klíčové uzavírky

  5:53aktualizováno  5:53
Dopravní kolaps, který v Olomouci reálně hrozil kvůli opravám klíčových tepen na třídě Svobody a v ulici Velkomoravská, se podařilo odvrátit. Původně měli dělníci oba frekventované tahy obsadit v létě současně, podle zjištění MF DNES se však termíny uzavírek nakonec překrývat nebudou.

Ilustrační snímek | foto: Tomáš Frait, MF DNES

Hrozící letní kolaps olomoucké dopravy oznámilo vedení radnice na začátku března. Ukázalo se, že hned několik institucí plánuje poslat na stěžejní silnice své dělníky, rozpis oprav a uzavírek zasahoval až do podzimu.

„Bude to zhruba dvojnásobek toho, co v minulém roce. Ale je to věc, se kterou opravdu nic nenaděláme. Nemůžeme ty cesty nechat rozbité,“ zdůvodnil tehdy náměstek olomouckého primátora Aleš Jakubec z TOP 09.

Doslova noční můrou se však pro Olomoučany málem staly letní prázdniny, kdy místní dopravní podnik počítal s opravami tramvajových kolejí na třídě Svobody a současně se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mělo v červenci pustit do modernizace další části vnitřního průtahu městem ve Velkomoravské ulici.

Klíčové uzavírky budou jindy, jednu to však protáhne do září

V obou případech jde o velice frekventované olomoucké tepny, došlo by tak na obří komplikace. Jediným řešením bylo u DPMO či ŘSD vyjednat jiný termín oprav. A to se povedlo.

„Termíny zásadních uzavírek se překrývat nebudou. Znamená to, že uzavírka Velkomoravské bude v avizovaném termínu od 3. do 27. července. ŘSD se pokusí termín zkrátit, ale nemohou to garantovat. Ihned po jejím ukončení bude následovat uzavírka třídy Svobody zatím avizovaná v délce osmi týdnů. Tady bude záležet na výsledku výběrového řízení, které provádí DPMO,“ upřesnil pro MF DNES Marek Černý, jenž na magistrátu vede odbor koncepce a rozvoje.

Olomouc pak letos ještě čeká uzavírka na vytížené třídě Kosmonautů, konkrétní termín však město ještě nezná. Podle Černého však nehrozí, že by se překrýval s datem oprav na Velkomoravské či třídě Svobody, vedení města na jaře avizovalo začátek oprav až v září či říjnu.

Odvrácení rizikového souběhu oprav dvou vytížených olomouckých tepen ovšem neznamená, že řidiči dopravním komplikacím v nadcházejících měsících zcela uniknou.

„Hlavní a nejdůležitější věc byla, aby se tyto dvě akce nesetkaly. Nešikovné ovšem bohužel je, že nám uzavírka třídy Svobody přesáhne až do září,“ upozornil Jakubec.

Na třídě Svobody opraví jen koleje, na víc nejsou peníze

S uzavírkami se přitom řidiči v Olomouci potýkají už od jara. Cestování jim nejdříve komplikovaly nyní již hotové opravy ve Wolkerově ulici, až do 17. června se pak musí obejít bez vytíženého podjezdu na hlavním tahu na Šternberk (více čtěte zde).

„Skončit by se tady mohlo o něco dříve, ale jen o pár dní,“ podotýká Jakubec. Správa železniční dopravní cesty tu rekonstruuje železniční nadjezd, jde o součást kompletní modernizace hlavního nádraží.

Jakubec upozornil, že na třídě Svobody budou dělníci v létě pracovat jen na rekonstrukci tramvajové trati, která už není v dobrém stavu. Na zásadní opravy celé třídy Svobody si budou muset Olomoučané ještě počkat.

„Kdyby se stav třídy Svobody měl nějakým způsobem vyřešit celkově, pohybujeme se v řádech stamilionů. Je to věc, která nyní není na pořadu dne,“ uzavírá Jakubec.



Renault Grand Scénic 1.6dCi- 130k BOSE...
Renault Grand Scénic 1.6dCi- 130k BOSE...

r.v. 2015, naj. 22 472 km, diesel, 1. majitel
519 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.