Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidič olomoucké tramvaje přehlédl výhybku a vykolejil další soupravu

  13:42aktualizováno  14:57
Na rušné křižovatce v centru Olomouce se krátce před polednem srazily dvě tramvaje. Řidič jedné z nich jedoucí po třídě Svobody totiž zapomněl vypnout signál k přehození výhybky z předchozí křižovatky.

Kvůli srážce dvou tramvají v centru Olomouce musel být na necelé dvě hodiny přerušen provoz na celé větvi trati směrem na Novou Ulici. | foto: Petr Janeček, MAFRA

Místo jízdy rovně po třídě Svobody od nákupního centra Šantovka směrem na náměstí Hrdinů tak odbočil vlevo a narazil do zadní části další soupravy jedoucí v protisměru, kterou právě míjel.

"Po odbočení vlevo narazil do druhého vozu tramvajové soupravy, která jela v protisměru z náměstí Hrdinů směrem k Šantovce. Vůz vykolejil a souprava poté setrvačností jela ještě zhruba sedmdesát metrů," shrnula mluvčí olomouckého dopravního podniku Magdaléna Kopřivová.

"Nikdo nebyl při nehodě zraněn, předběžný odhad výše škody je zhruba 400 tisíc korun, kdy hlavní část tvoří kolem 250 tisíc na poškozeném pantografu. Příčinou bylo to, že si řidič první tramvaje z předchozí křižovatky u Šantovky zapomněl zapnutý signál k přehození výhybky k jízdě vlevo. Především si ale při jízdě nezkontroloval postavení výhybky, čímž by svou vlastní chybu odhalil," dodala.

Kvůli srážce byl na necelé dvě hodiny zastaven provoz tramvají na celé větvi tratě ve směru na Novou ulici. Tramvaje tak jezdily jen v úsecích Pavlovičky - Hlavní nádraží - Náměstí Hrdinů - Neředín a Hlavní nádraží - Šantovka - Trnkova. Linky 4 a 6 musely být odkloněny a v uzavřeném směru dopravu zajišťovaly náhradní autobusy.

Na stejném místě vykolejila tramvaj i před 15 měsíci

Nehodou se bude zabývat škodní komise podniku, podle Kopřivové má každý řidič uzavřeno pojištění odpovědnosti z výkonu povolání. Většinu škody tak v podobných případech zaplatí pojišťovna, zbytek pak samotný řidič.

"O trestu pro řidiče se bude teprve jednat, praxe ale není taková, že bychom po jedné nehodě přistoupili k výpovědi. Ale dokud nebude případ uzavřen, nelze říct, jaké bude konečné rozhodnutí," doplnila mluvčí.

Na stejném místě vykolejila tramvaj i 19. září 2012, kdy se kvůli technické závadě dostala mimo koleje zadní část vozu vyjíždějícího ze zatáčky u okresního soudu v Havlíčkově ulici. K žádnému poškození soupravy ani jiným škodám ale tehdy nedošlo.

Tramvaje linky číslo 3, se kterou jel viník srážky, jezdí v Olomouci teprve od 29. listopadu, kdy začal zkušební provoz na nově dokončené větvi tramvajové trati za více než 270 milionů korun.

Ta vede kolem obchodní Galerie Šantovka podél řeky Moravy, poté křižuje Velkomoravskou ulici a podél ní pak pokračuje aby nakonec zahnula do ulice Rooseveltova, kde prozatím končí. V budoucnu má ale pokračovat do srdce sídliště na Nových Sadech, a to přes ulici Zikova do ulice Schweitzerova.

Řidič tramvaje místo jízdy po třídě Svobody odbočil do Havlíčkovy ulice a narazil do další soupravy.

Řidič tramvaje místo jízdy po třídě Svobody odbočil do Havlíčkovy ulice a narazil do další soupravy.

Autor:






Hlavní zprávy

Opel Corsa 1,3 16V Selection
Opel Corsa 1,3 16V Selection

r.v. 2014, naj. 88 118 km, benzín
199 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.