Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V soutěži müsli tyčinek uspěla příchuť štrúdlu a tahák pod obalem

  6:51aktualizováno  6:51
Dávno zapomenutý recept našich předků a tahák vložený pod obal. To byla cesta, díky níž osmáci z litovelské školy získali prvenství v soutěži Fit s müsli. Té se zúčastnilo přes sedmdesát týmů, které měly za úkol vymyslet příchuť, složení, obal i plán, jak dostat svou tyčinku na prodejní pulty.

Ilustrační snímek | foto: Stockfood.cz

„Mnoho nadaných dětí se hlásí na gymnázia, a ani nepomyslí na to, že je zde spousta jiných atraktivních oborů. Tato soutěž je může ovlivnit při volbě dalšího studia a budoucího povolání. Kromě toho měla i spoustu dalších pozitivních prvků: především vedla k podnikavosti a týmové práci,“ vysvětluje místopředseda pořádajícího sdružení OK4Inovace Jiří Rudolf, proč se do soutěže vlastně pustili.

Ve velké konkurenci sedmdesáti tříčlenných týmů nakonec po několikaměsíčním boji vyhrála jablečno-skořicová varianta s příchutí štrúdlu od litovelského týmu Delta ze Základní školy Jungmannova. Porotu nejvíc zaujal nápad doplnit každou tyčinku proužkem z jablečného papíru.

„Papír vymyslela paní učitelka. Přišla nám poradit, jak se dřív ovoce vlastně uchovávalo, že se sušilo v tenkých vrstvách na slunci. My jsme použili troubu, je to rychlejší a sluníčko moc nesvítilo. A tak jsme se domluvili, že ho každý zkusíme doma a přineseme do školy vzorky, které porovnáme. Když jsme to zkoušeli častěji a častěji, tak se nám i něco povedlo,“ říká čtrnáctiletý Marek Solovský.

Děti musely v rámci soutěže hlídat i ekonomickou stránku

Od soupeřů se navíc odlišili i dalším nápadem. Cílovou skupinu zákazníků, tedy svoje spolužáky, oslovili originálním doplňkem.

„Protože je tyčinka určena pro školáky, tak jsme do každé z nich vymysleli jako bonus malý tahák do matematiky, češtiny i jiných předmětů,“ nastínil další člen týmu Roman Nevrlý.

V soutěži, která začalo loni v říjnu a skončila letos v lednu, museli žáci osmých tříd z celého kraje podstoupit nejprve vstupní test, podniknout průzkum trhu, vypracovat obchodní model, vytvořit obal a především vymyslet složení müsli tyčinky. Ekonomickou stránku si vzala na starost jediná dívka ve vítězném týmu.

„Vyšlo nám, že pět korun a 57 haléřů je za potraviny. Když jsme porovnali ceny tyčinek v obchodě, tak jsme cenu stanovili na devět korun a zisk z jedné tyčinky je tedy tři koruny a 43 haléřů,“ shrnula třináctiletá Kateřina Dospivová.

Příště by mohly děti soutěžit i v oboru strojírenství

Děti si za vítězství kromě věcných darů odnesly i třicet tisíc korun, které si podle svých slov rozdělí na třetiny. Co s výhrou udělají, zatím přesně neví.

„Já si asi koupím mobil, protože ten můj si šel zaplavat,“ směje se Kateřina.

V příštím školním roce by organizátoři tuto soutěž rádi rozšířili o další obor, například strojírenství.

„Umím si představit, že by našimi partnery byly podniky, jako jsou Meopta, Hella či Siemens,“ říká Jiří Rudolf.



Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.