Věž prostějovské radnice (na snímku) nabídne už v září pohled na město i širé okolí.

Věž prostějovské radnice (na snímku) nabídne už v září pohled na město i širé okolí. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Věž radnice v Prostějově má za sebou první část oprav, hodiny stále stojí

  • 0
Oprava prostějovské radniční věže má za sebou základní stavební práce. Přesto si ale lidé ještě podle jejích hodin čas zjišťovat nebudou, protože ručičky začnou ukazovat správnou hodinu teprve od září. Věž totiž nyní čekají ještě vnitřní úpravy, jako je například budování schodiště nebo malování.

Město chce po úpravách, které ho mají celkem přijít na více než šest milionů korun, věž zpřístupnit lidem. "Radniční věž bychom chtěli návštěvníkům zpřístupnit v září, datum otevření směřujeme k termínu prostějovských hodových slavností. Myslím, že lidé budou věží příjemně překvapeni," řekl místostarosta Prostějova Jiří Pospíšil.

"Čekají je tam nejen informační panely s tematikou samotné radnice a významných osobností, které se na její výstavbě podílely, ale třeba i videodokument, výstava dětských výtvarných prací a zejména nádherná vyhlídka," dodal.

Rozhlédnout se lidé budou moci z ochozů v předposledním patře nebo z dalekohledů v posledním prohlídkovém patře. "Počítáme s tím, že právě vyhlídka bude takovou třešničkou na dortu pro všechny, kteří zdolají schody," podotkl Pospíšil.

Věž začne fungovat první týden v září, do té doby chce město opravit také hodinový stroj, což bude stát přes půl milionu. Organizace prohlídek je ale již nyní v plném proudu.

"Z kapacitních důvodů není možné, aby standardní, mnohdy až osmdesátičlenné hodové výpravy, které navštěvují historické prostory radnice, vystoupaly nahoru. Na věž může najednou maximálně 15 lidí. Proto plánujeme dva samostatné okruhy, zvlášť historické prostory a poté radniční věž," vysvětlila vedoucí odboru kancelář starosty na prostějovské radnici Jaroslava Tatarkovičová.

Prostějovská radnice je unikátní secesní památkou dokončenou v květnu roku 1914. Projektoval ji známý architekt Karel Hugo Kepka a stavěli Rudolf Konečný a Josef Nedělník.