"V nejbližších týdnech chceme zahájit jednání na úrovni klubů zastupitelů jednotlivých politických subjektů. Bude to o snaze shodnout se, zda do toho půjdeme, či nikoli," přibližuje olomoucký primátor Martin Novotný.
Stávající olomoucká plechová hala je již zastaralá a nevyhovující. Možností, jak ji nahradit, je více. Podle Novotného jsou to právě zastupitelé, kteří při svém hlasování na jednu z nich ukážou.
"Svolali jsme proto pro zástupce jednotlivých klubů zastupitelů seminář. Chceme, abychom pro ta jednání měli stejné informace," vysvětlil Novotný.
Právě zde se objevily i zcela nové vizualizace případně zrekonstruovaného zimního stadionu, které nyní iDNES.cz přináší.
Sám primátor se z urbanistického hlediska přiklání k modernizaci stávajícího hokejového svatostánku. Ve hře pak vedle toho byla i stavba zcela nového stadionu takzvaně na zelené louce v lokalitě Pražská-východ.
Později se na radnici objevila i verze olomoucké společnosti Čolot, která v dubnu 2012 k vybudování multifunkční haly nabídla městu své pozemky v areálu bývalých Moravských autoopraven u Velkomoravské ulice.
"Nedá se říci, ke které variantě se město přiklání. Na tom se musí shodnout zastupitelstvo," zdůrazňuje Novotný.
Zřejmě nejdále je ovšem v tuto chvíli příprava plánů na modernizaci stávajícího zimního stadionu v Hynaisově ulici nedaleko centra Olomouce.
Do plánů patří i parkovací dům a nový kruhový objezd
Jejich součástí je nejenom proměna stávajícího plechového stadionu, v němž citelně profukuje, na moderní multifunkční halu pro šest až osm tisíc lidí. Symbolicky má být podobná kvádru ledu s rýhami od bruslí.
Jejich cílem je také postavit mezi Slovanským domem a nynějším plaveckým stadionem pětipatrový parkovací dům zhruba pro 470 aut s nepřetržitým provozem a také přebudování nynější vytížené křižovatky ulic Hynaisova, Legionářská a Studentská na kruhový objezd.
Modernizace zimního stadionuPokud se město přikloní k rekonstrukci zimního stadionu, vznikne z něj multifunkční městská hala, která pojme přes osm tisíc diváků. Tribuny budou uspořádány do prstence. Modernizace by pak čekala i dnešní tzv. malou halu za stadionem, vešlo by se do ní zhruba 2 600 diváků. V sousedství by pak stál parkovací dům pro bezmála 500 vozů, křižovatka ulic Hynaisova, Legionářská a Studentská se změní v kruhový objezd. Celkové náklady se zde pohybují v rozmezí 800 až 900 milionů korun. |
Celkové náklady se zde předběžně pohybují v rozmezí osmi set až devíti set milionů korun.
Pokud by se Olomouc k těmto plánům přiklonila, mohly by se již příští rok, tedy na konci volebního období nynějšího vedení města začít měnit ve skutečnost.
"Mým cílem je, abychom v tomto volebním období začali stavět. Připadá tak v úvahu, coby první etapa, rekonstrukce takzvané malé haly. Je potřeba co nejdříve vybudovat náhradní ledovou plochu, aby při dalších etapách nedošlo k přerušení sportovní činnosti či se nemuselo jezdit hrát někam jinam," líčí primátor Novotný.
Rok 2014 pak nyní coby začátek případné modernizace stávajícího zimáku a jeho okolí nevylučuje ani architekt Robert Štefka z olomouckého ateliéru A2 Architekti. Právě tady plány na novou městskou halu vznikly.
"Co do základního obsahu se v nich nic nezměnilo, nyní vše dále jen rozpracováváme a konkretizujeme. Upravujeme tento projekt do podoby pro žádost o stavební povolení. Z pohledu samotné projekční části by vše za zhruba měsíc a půl mohlo být hotové," přibližuje Štefka.
Štefka svoji moderní městskou halu již dříve i s jejím okolím označil za vstupní bránu do sportovní zóny Olomouce.
Bezmála pět set parkovacích míst v sousedním parkovacím domě tak bude sloužit nejenom návštěvníkům nové haly, ale také těm, kteří sem vyrazí na již fungující plavecký či fotbalový stadion. Využít jej k odstavení svého vozu samozřejmě budou moci i ti, kteří vyrazí do samotného centra města.
Plánovaný kruhový objezd pak má od aut ulevit i nedaleké Wellnerově ulici. Úlohu hlavní cesty k fotbalovému Androvu stadionu totiž po jeho případném vybudování převezme Legionářská ulice.