Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Požár vlaku zablokoval železniční koridor, škoda přesáhla 10 milionů

  12:43aktualizováno  12:43
Na tři hodiny zablokovaný klíčový železniční koridor, výjezd pěti jednotek hasičů a desítky zpožděných spojů. To vše způsobil ve středu na Olomoucku požár pracovního vlaku, který na trati poškodil také trakční vedení

Požár zničil na Olomoucku pracovní vlak a na tři hodiny zastavil provoz na železničním koridoru. Škody přesáhly deset milionů korun. | foto: HZS Olomouckého kraje

Pracovní vlak začal hořet na trati poblíž zastávky Střeň v úseku mezi Olomoucí a Zábřehem po středeční patnácté hodině.

„Operační středisko vyslalo na místo po obdržení informace o požáru celkem pět jednotek hasičů - ze stanic v Litovli a Uničově, dobrovolné jednotky ze Tří Dvorů a Střeně a také drážní hasiče z Přerova,“ uvedl mluvčí krajského hasičského sboru Zdeněk Hošák.

„Ještě před jejich příjezdem se podařilo zajistit odpojení trakčního vedení nad hořícím speciálem pro opravy a servis vedení. Po příjezdu na místo hasiči zjistili, že požár zasáhl většinu motorové části,“ dodal mluvčí.

Plameny dostali hasiči pod kontrolu zhruba po dvaceti minutách a poté rozžhavenou drezínu ochlazovali.

Navzdory jejich rychlému zásahu byly následky požáru rozsáhlé. Celková výše škod na vlaku a trakčním vedení je odhadována na 10,8 milionu korun, kromě toho byl navíc koridor téměř na tři hodiny zcela uzavřen.

Požár pracovního vlaku

„Jednokolejný provoz koridoru mezi Červenkou a Štěpánovem byl obnoven sedm minut před osmnáctou hodinou,“ nastínil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

„Dotklo se to desítek spojů a to regionálních i dálkových. Místo vlaků bylo nutné nasadit náhradní autobusovou dopravu, která fungovala kyvadlovým způsobem mezi Olomoucí a Červenkou, některé dálkové spoje pak zastavovaly mimořádně ve více stanicích,“ shrnula mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

V plném rozsahu se provoz na trati podařilo obnovit až půl hodiny po středeční půlnoci. Příčinou požáru byla technická závada na hydraulice pracovního vlaku.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.