Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zemřel rekordman Hanzel, který utáhl tank, šest lokomotiv i lodě

  16:06aktualizováno  16:06
Česko přišlo o jednoho z nejznámějších silových rekordmanů. Držitel třiceti pěti zápisů v Guinessově knize rekordů Ladislav Hanzel, který mimo jiné utáhl tank, šest lokomotiv o celkové hmotnosti 528 tun či dokonce dvakrát tolik vážící soupravu plavidel, kvůli osobním a finančním problémům spáchal sebevraždu.

Silák a rekordman Ladislav Hanzel dokázal například v roce 2004 popotáhnout lokomotivu o hmotnosti 88 tun přivázanou na jehly zasunuté pod kůži na zádech. | foto: Jaroslav ŠvandaMF DNES

„Snažili jsme se, aby se jeho situace zlepšila a mohl vystupovat na více akcích. Aby se mu dařilo a jeho pohled na život byl optimističtější. Bohužel ho dostalo do špatné životní situace to, že mu zaměstnavatel nezaplatil, a to za poměrně dlouhou dobu. Problémy se pak táhly delší čas,“ uvedla Gabriela Pokorná z agentury Chabi production, s níž silák spolupracoval na obnovení své kariéry.

Finanční a také osobní problémy nakonec jednašedesátiletý Hanzel, který žil v posledních letech v Brodku u Přerova, nezvládl a v závěru minulého týdne spáchal sebevraždu.

Mezi jeho nejznámější rekordy patřilo především tahání velké zátěže. V roce 1997 popotáhl tank o hmotnosti 41,5 tuny na vzdálenost pět metrů, roztlačil hlavou lokomotivu vážící 64 tun či posunul stejným způsobem o sedm metrů dvě motorové lokomotivy o celkové hmotnosti 128 tun. Výkony pak v tomtéž roce korunoval tím, že popotáhl šest zapřažených lokomotiv představujících 528 tun.

Popotáhl soupravu plavidel o hmotnosti 1 123 tun

O dva roky později pak na pískovně v Nákle na Olomoucku dokázal o osm metrů popotáhnout soupravu plavidel o celkové hmotnosti neuvěřitelných 1 123 tun. Tím prakticky vyčerpal možnosti v dosahování podobných rekordů, kdy bylo možné připravit na malém prostoru těžké dopravní prostředky.

„Chtěl jsem ještě zkusit v povrchových dolech táhnout pásový zakladač, který váží 1 548 tun, ale chtěli za to osm milionů korun,“ nastínil v roce 2010 pro magazín E15, proč se rekord z pískovny nepodařilo pokořit.

Fotogalerie

V tahání pokračoval, ovšem tentokrát byla zátěž připevněna na jehly zasunuté pod kůži na zádech. Tímto způsobem dokázal například popotáhnout na vzdálenost více než čtyř metrů lokomotivu o hmotnosti 88 tun.

Z jiných rekordů se pak také například nechal stokrát přejet terénní motorkou, zatímco ležel na fakírském loži s téměř tisícovkou hřebů. Mezi běžné prvky jeho show patřilo zatloukání hřebíků holou rukou, trhání telefonních seznamů či rozbíjení 120 kilogramů vážícího betonového obrubníku na jeho hlavě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová kniha vydaná olomouckou filozofickou fakultou má ukázat mylnost stereotypů...
Kniha o slovenských Romech má bourat stereotypy i formou, čte se odzadu

Neobvyklou knihu vydala olomoucká filozofická fakulta. Shrnuje výsledky studie vědců zkoumající romské obyvatele čtyř slovenských vesnic a na příkladech...  celý článek

Na olomouckém výstavišti začala letní etapa mezinárodní květinové expozice...
Letní Flora láká v Olomouci na rajskou zahradu či terakotovou armádu

Výlet do Rajské zahrady slibují milovníkům květin organizátoři letní etapy mezinárodní expozice Flora Olomouc, která začala na stejnojmenném výstavišti a...  celý článek

Mohelnická Hella Autotechnik se zaměřuje především na výrobu světlometů pro...
Policie obvinila devět lidí z krádeže stovky světlometů přímo z továrny

Policisté ze Šumperska obvinili devět lidí z rozsáhlé krádeže světlometů do aut přímo z továrny, ve které se vyrábějí. Podle kriminalistů světlomety odcizili...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.