Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zemřel rekordman Hanzel, který utáhl tank, šest lokomotiv i lodě

  16:06aktualizováno  16:06
Česko přišlo o jednoho z nejznámějších silových rekordmanů. Držitel třiceti pěti zápisů v Guinessově knize rekordů Ladislav Hanzel, který mimo jiné utáhl tank, šest lokomotiv o celkové hmotnosti 528 tun či dokonce dvakrát tolik vážící soupravu plavidel, kvůli osobním a finančním problémům spáchal sebevraždu.

Silák a rekordman Ladislav Hanzel dokázal například v roce 2004 popotáhnout lokomotivu o hmotnosti 88 tun přivázanou na jehly zasunuté pod kůži na zádech. | foto: Jaroslav ŠvandaMF DNES

„Snažili jsme se, aby se jeho situace zlepšila a mohl vystupovat na více akcích. Aby se mu dařilo a jeho pohled na život byl optimističtější. Bohužel ho dostalo do špatné životní situace to, že mu zaměstnavatel nezaplatil, a to za poměrně dlouhou dobu. Problémy se pak táhly delší čas,“ uvedla Gabriela Pokorná z agentury Chabi production, s níž silák spolupracoval na obnovení své kariéry.

Finanční a také osobní problémy nakonec jednašedesátiletý Hanzel, který žil v posledních letech v Brodku u Přerova, nezvládl a v závěru minulého týdne spáchal sebevraždu.

Mezi jeho nejznámější rekordy patřilo především tahání velké zátěže. V roce 1997 popotáhl tank o hmotnosti 41,5 tuny na vzdálenost pět metrů, roztlačil hlavou lokomotivu vážící 64 tun či posunul stejným způsobem o sedm metrů dvě motorové lokomotivy o celkové hmotnosti 128 tun. Výkony pak v tomtéž roce korunoval tím, že popotáhl šest zapřažených lokomotiv představujících 528 tun.

Popotáhl soupravu plavidel o hmotnosti 1 123 tun

O dva roky později pak na pískovně v Nákle na Olomoucku dokázal o osm metrů popotáhnout soupravu plavidel o celkové hmotnosti neuvěřitelných 1 123 tun. Tím prakticky vyčerpal možnosti v dosahování podobných rekordů, kdy bylo možné připravit na malém prostoru těžké dopravní prostředky.

„Chtěl jsem ještě zkusit v povrchových dolech táhnout pásový zakladač, který váží 1 548 tun, ale chtěli za to osm milionů korun,“ nastínil v roce 2010 pro magazín E15, proč se rekord z pískovny nepodařilo pokořit.

Fotogalerie

V tahání pokračoval, ovšem tentokrát byla zátěž připevněna na jehly zasunuté pod kůži na zádech. Tímto způsobem dokázal například popotáhnout na vzdálenost více než čtyř metrů lokomotivu o hmotnosti 88 tun.

Z jiných rekordů se pak také například nechal stokrát přejet terénní motorkou, zatímco ležel na fakírském loži s téměř tisícovkou hřebů. Mezi běžné prvky jeho show patřilo zatloukání hřebíků holou rukou, trhání telefonních seznamů či rozbíjení 120 kilogramů vážícího betonového obrubníku na jeho hlavě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vizualizace budoucí podoby plánované rezidenční čtvrti, kterou začne investor...
V místech, kde před 20 lety voda bořila domy, dnes vládne stavební boom

Citový vztah k místu, rozdíly v cenách pozemků a také nedostatek parcel. To jsou hlavní důvody, kvůli nimž mnozí lidé z Olomouckého kraje podstupují riziko a...  celý článek

Richard Benýšek, někdejší boss hokejové Slavie byl i šéfem společnosti...
Štědrý sponzor stran. Miliardář Benýšek pomohl ODS a STAN 15 miliony

Vlivný olomoucký podnikatel Richard Benýšek se stal jedním z největších soukromých sponzorů politických stran v zemi. Středopravým ODS a STAN dal v posledních...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pěstounka obrala úřad o desítky tisíc, tajila konec studia svého svěřence

Téměř rok pobírala podle policie třiašedesátiletá žena z Prostějova neoprávněně dávky na svého svěřence. Pěstounka získala více než 28 tisíc korun díky tomu,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.