Olomoucké Moravské divadlo (na snímku jeho hlavní budova) přišlo o několik desítek kostýmů, které zloděj ukradl z jeho skladu.

Olomoucké Moravské divadlo (na snímku jeho hlavní budova) přišlo o několik desítek kostýmů, které zloděj ukradl z jeho skladu. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Zloděj ukradl ze skladu divadla desítky kostýmů, škoda je čtvrt milionu

  • 4
O desítky kostýmů přišlo v uplynulých dvou týdnech Moravské divadlo v Olomouci. Do jeho skladu se totiž vloupal zloděj. Škoda je zatím vyčíslena nejméně na 200 tisíc korun, podle divadla pravděpodobně přesáhne čtvrt milionu.

Zloděj se vloupal do divadelního skladu v Holické ulici někdy během uplynulých dvou týdnů. Tak dlouho totiž trvalo, než se na krádež přišlo.

„Dovnitř se dostal po poškození zámku. V případě dopadení a prokázání viny mu hrozí trest v rozmezí od jednoho roku do pěti let vězení,“ uvedla olomoucká policejní mluvčí Marie Štrbáková.

Podle mluvčího divadla Davida Kresty se nyní čeká na výsledky nařízené inventury, která ukáže, kolik kostýmů přesně zmizelo.

„Zatím tedy nemáme kompletní seznam ukradených kostýmů. Dosud jde rámcově o padesát až šedesát kusů a škoda je tudíž předběžně vyčíslena nejméně na 200 tisíc, ale může klidně dosáhnout i částky o sto tisíc vyšší,“ shrnul Kresta.

Divadlo má 13 tisíc kostýmů, nejdražší stál 45 tisíc korun

Moravské divadlo celkem vlastní přibližně třináct tisíc kostýmů. „Část je v příručním skladu přímo v budově, a pak má tento dodatečný sklad pro takzvaný fundus, tedy pro kostýmy a věci z inscenací, které nyní nejsou v repertoáru,“ nastínil mluvčí.

Ceny kostýmů se podle něj mohou výrazně lišit podle období nebo typu představení, pro které jsou určeny. Zatímco řadové kostýmy pro činohru ze současnosti přijdou řádově na tisíce, výpravné historické kusy pro opery či balet stojí i desítky tisíc.

„Vůbec nejdražší, který byl v divadle kdy vyroben, je kostým královny Alžběty pro inscenaci Maria Stuarda. Ten přišel na 45 tisíc korun. Obecně jsou kostýmy samozřejmě nákladná záležitost, zvláště když u hudebních či baletních titulů se musí část kostýmů šít vícekrát kvůli alternacím. Jednu roli totiž hrají dva nebo i tři herci, a každý potřebuje svůj kostým,“ popsal Kresta.