Žluté vlaky společnosti RegioJet začnou od 26. září zastavovat i v Olomouci, Zábřehu a Hranicích. Cestující je využijí při cestách směrem do Ostravy nebo Prahy.

Žluté vlaky společnosti RegioJet začnou od 26. září zastavovat i v Olomouci, Zábřehu a Hranicích. Cestující je využijí při cestách směrem do Ostravy nebo Prahy. | foto: Student Agency.

Žluté vlaky budou v kraji zastavovat v Olomouci, Zábřehu a Hranicích

  • 4
Společnost RegioJet, nová konkurence Českých drah na tuzemských kolejích, bude v Olomouckém kraji zastavovat v Olomouci, Zábřehu a Hranicích. Od konce září bude pasažérům v těchto stanicích k dispozici šest spojů denně, od října pak zřejmě přibudou další.

Jako první budou moci cestující v Olomouckém kraji do žlutých vlaků nastoupit cestující v Hranicích, a to v pondělí 26. září ve čtvrt na sedm ráno, kdy sem přijede první ranní spoj mířící z Havířova do Prahy. Dalšími zastávkou je třináct minut před sedmou Olomouc, a o šestadvacet minut později Zábřeh.

"Celou trasu mezi Ostravou a Prahou, na níž leží Olomouc, Hranice a Zábřeh, naše soupravy urazí za zhruba tři a půl hodiny," nastínil Aleš Ondrůj, mluvčí firmy Student Agency, pod kterou RegioJet spadá

Ten upozorňuje na víkendový spoj do Prahy, který z olomouckého vlakového nádraží vyjede ráno v 7.55. Ve volných dnech totiž nahradí ten, který z krajského města v týdnu vyjíždí před sedmou hodinou. "V říjnu ovšem plánujeme počet našich spojů rozšířit, do konce roku jich pak bude devět v každém směru," dodal Ondrůj.

Jízdní řád společnosti RegioJet platný od konce září do poloviny října.

Jízdní řád vlaků společnosti RegioJet, který bude platit od 26. září do 16. října. Pro zvětšení klikněte.

Ten upozorňuje, že v pětivozových žlutých soupravách se zhruba 240 cestujícím budou věnovat stevardky, v ceně bude i nápoj a tisk. "Cestování pak zpříjemní klimatizace, elektrické zásuvky pro notebooky, zesilovač signálu mobilních telefonů či wi-fi," shrnul Ondrůj.

Dodal také, že u RegioJetu budou platit i slevové průkazy Českých drah. Nejlevnější jízdenky do Prahy stojí u nové vlakové společnosti 190 korun, do Ostravy se pak mohou lidé dostat za osmdesát korun.

České dráhy budou o cestující bojovat i novými vagony

České dráhy ovšem nástup konkurence nenechávají bez odezvy. "Našich cestujících se nevzdáme bez boje," reagovala jejich mluvčí Kateřina Šubová. Hlavní zbraní modrých proti žlutým by měly být modernizované vagony s elektrickými zásuvkami či klimatizací.

"V soupravách Pendolino připravujeme wi-fi, od září máme ve vozech první třídy dálkových spojů mezi Ostravou a Prahou stevardky. Díky pendolinu stále disponujeme nejrychlejším spojem s rychlostí 160 kilometrů v hodině. U konkurence je to o dvacet méně," srovnává Šubová.

Ta dodává, že v minulých desetiletích dráhy do modernizace svých vozů moc neinvestovaly. "Máme tak těžší pozici, ten skluz musíme rychle dohnat," doplňuje mluvčí.

Cestujícím doporučuje cenovou kalkulačku na webu Českých drah, která lidi upozorní na nejvýhodnější jízdné či slevy. "Do Prahy se z Olomouce s In-kartou a výhodnou jízdenkou dostanete již za 160, do Ostravy za 70 korun," nastínila.

"O víkendech a svátcích pak naši cestující mohou při cestě do hlavního města využít jízdenku pro dva dospělé a až tři děti za 550 korun. Připravujeme další cenové akce, kvůli konkurenci je však zatím nezveřejňujeme," doplnila Šubová.

Vlaky RegioJetu by se mohly objevit i na regionálních tratích

Jedním z cestujících, kteří budou konkurenci srovnávat, je například Adam Neubauer, který vlakem mezi Olomoucí a Prahou jezdí co týden. "Konkurenci na železnici vítám. Pokud nabídne podobné ceny, rád vyzkouším něco nového," přemítá Neubauer.

Při dosavadním cestování mu hlavně chybí elektrické zásuvky na notebook. "Pokud je tedy nové vlaky budou mít a k tomu i wi-fi, je to velké lákadlo," líčí Neubauer.

Mluvčí RegioJetu nevylučuje ani nástup žlutých vlaků na regionální tratě Olomouckého kraje. "Jestliže hejtmanství vypíše výběrové řízení, určitě se přihlásíme," přibližuje Ondrůj.

Kraj má však ohledně místních tratí podepsanou smlouvu s Českými drahami, a to až do roku 2019. Náměstek Alois Mačák navzdory tomu novou soutěž nevylučuje. "Přijde-li seriózní nabídka, nebráníme se tomu," řekl.