Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy se vrací na opuštěnou trať a mění přímé spoje, sever čeká výluka

  19:38aktualizováno  19:38
Návrat na opuštěnou trať, ale také dlouhá výluka na severu. To vše čeká cestující v Olomouckém kraji od 14. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád. Ten kromě jiného přináší také změny na některých hlavních tratích, když pojede více přímých spojů z Olomouce do Jeseníků a naopak ubude přímých vlaků z Přerova do Bohumína.
Nový jízdní řád přinese v Olomouckém kraji řadu změn. Ilustrační snímek

Nový jízdní řád přinese v Olomouckém kraji řadu změn. Ilustrační snímek | foto: Luděk Peřina, MAFRA

„V Olomouckém kraji zůstává pro rok 2015 rozsah regionální dopravy na srovnatelné úrovni jako letos, regionální vlaky ujedou více než 5,7 milionu vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje v pracovní dny průměrně 581 osobních a spěšných vlaků, v sobotu 443 a v neděli 435,“ shrnula regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Mezi nejvýznamnější změny patří obnovení spojů z Dzbele do Chornic ležících v sousedním Pardubickém kraji. Dochází k tomu po několikaletém přerušení provozu, naposledy zde vlaky jezdily v rámci jízdního řádu 2010/2011.

Celý přehled důležitých změn v kraji čtěte zde

Další dobrou zprávou je pak více přímých spojů na trase z Jeseníku do Olomouce.

„Převedením původních spěšných vlaků do kategorie rychlík a částečným zařazením klasické soupravy ubude přestupů v Zábřehu na Moravě. Nově lze cestovat přímo do Olomouce denně i vlakem v 10:54 a v neděli v 16:54, v opačném směru lze využít přímé spojení u vlaků s příjezdem do Jeseníku v 9:10 a 15:11,“ nastínila Šubová.

Sever kraje čeká několikaměsíční výluka

Cestující si ale tuto novinku plně užijí jen krátce. Lidé jezdící vlaky na sever Olomouckého kraje či z něj se totiž musí připravit na dlouhé období komplikací, neboť na trati z Bludova právě do Jeseníku bude několikaměsíční výluka. Začne v dubnu a skončí až v listopadu.

„Na této trati budou prováděny stavební práce, díky kterým v budoucnu dojde ke zkvalitnění cestování,“ vysvětlila pro ČTK ředitelka Krajského centra osobní dopravy Českých drah Hana Motyková. Správa železniční dopravní cesty zde totiž opraví nástupiště, přejezdy a koleje.

Plánovaná výluka přitom bude mít vliv i na navazující trať z Hanušovic do Starého Města.

„Kvůli této dlouhodobé výluce na ní nebude možné zajistit v určité etapě obraty vozů, takže dopravu budou zajišťovat náhradní autobusy,“ podotkla Motyková.

Vlaky na ostravské letiště zredukovaly přímé spoje z Přerova

Méně komfortu v podobě častějšího přesedání pak čeká na cestující také na trati z Přerova do Bohumína, kde ubude přímých spojů.

„K částečné redukci přímých regionálních spojů zde dochází v souvislosti se změnou vedení vlaků na území Moravskoslezského kraje - zavedením linky Bohumín - Mošnov, Ostrava Airport,“ zdůvodnila mluvčí Českých drah.

„Zachovány jsou páteřní spoje v době ranní špičky - z Přerova v 5:00, 5:31 a 6:01, a odpolední špičky - do Přerova v 15:56, 17:56 a 19:56. Zbývající osobní vlaky ve dvouhodinovém taktu končí nebo začínají v Suchdole nad Odrou, kde je v obou směrech zachována přestupní návaznost na rychlíky relace Brno - Bohumín,“ dodala Šubová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zlomek historické kachle s částí erbovního znamení a iniciálami Jana...
Pod ulicí ležely kachle z luxusních kamen zámeckých pánů

Když archeologové nahlédli pod povrch právě opravované Zámecké ulice v Dřevohosticích, jako by otevřeli její kroniku. Ulice byla doslova posetá mincemi až ze...  celý článek

V Pňovicích na Olomoucku vlezl bobr do bazénu, už se ale nedokázal dostat ven....
Bobr zůstal uvězněný v bazénku, do přírody ho museli vrátit hasiči

Zahradní bazén se stal pastí zvědavému bobrovi, který se vydal na výlet k lidským obydlím v Pňovicích na Olomoucku. Zatímco do vody se zvíře dostalo snadno,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
ÚOHS zastavil Olomouci nákup tramvají, dopravní podnik opět chyboval

Dopravní podnik města Olomouce už podruhé chyboval ve výběrovém řízení na dodávku tramvají v hodnotě zhruba čtvrt miliardy korun, z nichž část měla v ulicích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.