Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po R46 bude brzy možné jezdit rychleji, vrátí se dokonce i stotřicítka

  14:27aktualizováno  14:27
Řidičům jezdícím po rychlostní silnici R46 se brzy splní jejich sen - plynový pedál budou moci sešlápnout víc než dosud. Dosavadní rychlostní limit 100 kilometrů v hodině se totiž zvýší. Na většině trasy na 110 km/h, u Prostějova pak dokonce až na 130. Naopak pomaleji se bude i dál jezdit samotným Prostějovem.
Na silnici R46 v srpnu po dvou letech skončily rozsáhlé opravy a úpravy povrchu a svodidel. Díky tomu se zde brzy zvýší rychlostní limit. (ilustrační snímek)

Na silnici R46 v srpnu po dvou letech skončily rozsáhlé opravy a úpravy povrchu a svodidel. Díky tomu se zde brzy zvýší rychlostní limit. (ilustrační snímek) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

"Maximální rychlost bude zvýšena na 110 kilometrů v hodině v úsecích letiště Vyškov - Brodek u Prostějova a Prostějov - Olomouc, ovšem s lokálním omezením na devadesát kilometrů za hodinu v místě křižovatek bez připojovacích pruhů," nastínil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

"Tato nižší rychlost pak bude kvůli prudkým zatáčkám, velkému počtu křižovatek a ochraně před hlukem platit také na průtahu Prostějovem," dodal.

Řidiči se ale dočkají také návratu stotřicítky, se kterým se už téměř nepočítalo. "Bude mezi Brodkem u Prostějova a Prostějovem s výjimkou dvou zatáček u Žešova, kde bude maximální rychlost snížena na 110 kilometrů v hodině. Přibližně jde o kilometry 13 až 20 a 22 až 23," shrnul Neřold.

Nové značky, které umožní rychlejší jízdu, se mají na silnici objevit do konce září. Termín se odvíjí především od ukončení výběrového řízení, tedy zda se například neprotáhne kvůli odvolání některého z účastníků. Pokud ne, mělo by jejich osazování začít během jednoho až dvou týdnů.

ŘSD: Zvýšení rychlosti ke spokojenosti řidičů chybělo

Zvýšení maximální rychlosti je podle ředitele olomoucké krajské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Smolky završením rozsáhlých oprav a úprav rychlostní silnice, které skončily v srpnu.

"Během dvou let jsme vyměnili nebezpečná středová svodidla, opravili povrch vozovky na více než třiceti kilometrech a modernizovali mimoúrovňovou křižovatku Vranovice-Kelčice. Jsem také rád, že se podařilo dodržet časový plán oprav," řekl Smolka.

"Výsledkem je kvalitní a především mnohem bezpečnější silnice, což následně umožnilo opětovné zvýšení maximální rychlosti. Byli jsme si vědomi, že tento poslední krok ke spokojenosti řidičů chybí," doplnil.

ŘSD by chtělo každý rok přestavět jednu zastaralou křižovatku

Se změnou rychlostního limitu je spokojen i náměstek hejtmana Alois Mačák. Zástupcům Olomouckého kraje se totiž zrušení stotřicítky nelíbilo - například bývalý hejtman Martin Tesařík to před dvěma roky označil za nejhorší zprávu roku - a několikrát vyzvali k jejímu navrácení.

"Olomoucký kraj dlouhodobým tlakem na ministerstvo dopravy a ŘSD prosazoval urychlení rekonstrukce R46 spojenou se zvýšením nejvyšší povolené rychlosti na původních 130 kilometrů v hodině. Jsme rádi, že se naše vize začínají uskutečňovat," uvedl Mačák.

"Protože navýšení rychlosti na některých úsecích závisí na existenci kvalitních připojovacích a odbočovacích pruhů, budeme v tomto směru i nadále se všemi zainteresovanými jednat," dodal.

Dle ředitele Smolky by ŘSD chtělo nevyhovující křižovatky, sjezdy a nájezdy upravit v blízké budoucnosti.

"Hotová je křižovatka Vranovice-Kelčice, další v Brodku u Prostějova předěláváme. Ostatní intenzivně připravujeme, ale některé jsou složitější třeba kvůli pozemkům. Byli bychom ale rádi, kdyby se podařilo zmodernizovat ročně jednu zastaralou křižovatku," shrnul.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.